Mp4 tiedostosta ts. tiedostoon ??

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Pirta 05.02.2012.

1. Pirta

Pirta Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Paljon on ohjeita miten ts. tiedostot siirretään koneelle ja convertoidaan esim mp4 -muotoon. mutta en löydä mistään ohjetta miten tuon tehdään toisinpäin.
    Eli mp4 tiedostot pitäisi pystyä muuttamaan digiboxin ymmärtämään ts. muotoon.

minulla on elokuvia tietokoneella, mitkä haluaisin siirtää digiboxiini television kautta katsottavaksi, koska minulla ei ole dvd -soitinta.

2.  
  3. vps358

vps358 Active member

Kiitokset:
    238
    Pisteet:
    93
    Ja et ole koskaan ajatellut kuukkelilta kysyä?

Muista sitten, että ihan kaikki ei käänny TS:ksi suoraan samoin ominaisuuksin kuin mitä on siinä ämpeenelosessa, esim. tekstitys voi tuottaa ongelmia ja boksi ei välttämättä hyväksy kuin omatekemiään TS:iä (esim. Miraclebox vaatii samannimiset rap ja idx tiedostot sen TS:n lisäksi)...

T: Vesku

Viimeksi muokattu: 05.02.2012
  4. Pirta

Pirta Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Toki ensimmäiseksi aina Googletan. Se nyt luulisi olevan niin itsestään selvää, että sitä ei muista edes ilmoittaa erikseen. Se nyt ei antanut juurikaan kuitenkaan apua.
    kerroinkin että en ole löytänyt "mistään" tätä convertointi ohjelmaa. Se "mistään" ei tarkoita vain tätä Afterdawnia. Vaikka useamman mielestä tämä on juuri se "kaikki".

Viimeksi muokattu: 05.02.2012
  5. vps358

vps358 Active member

Kiitokset:
    238
    Pisteet:
    93
    Sorry...
    ProjectX ainakin muxaa TS:ää pihalle...

T: Vesku

6. OlliJulle

OlliJulle Regular member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Sorry......
    ProjectX ilmoittaa MP4: Unknown Streamtype

Yst.terveisin OlliJulle

7. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    tsMuxer tekee TS- ja M2TS-tiedostoja.

Jos MP4:t eivät suoraan kelpaa sille, niin sitten ne voi demuksata yksittäisiksi raidoiksi yamb + MP4box -yhdistelmällä.

Tod näk pitää kuitenkin muuntaa videon ja audion formaattia, sillä monet digiboksit ovat ERITTÄIN nirsoja toistettavien tiedostojen osalta. Pitkällä aikavälillä parempi ratkaisu on ostaa mediasoitin, joka toistaa noita MP4-tiedostoja suoraan.

Viimeksi muokattu: 06.02.2012
  8. OlliJulle

OlliJulle Regular member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Totisesti nirsoja! Minulla on diVision joka tekee tallennuksensa johonkin E2Fs-muotoon. Kun kopioin niitä USB-tikulle, se muuttaa ne TRP-tiedostoiksi, joita voin toki katsoa esim KMPlayerillä, ja muokata muihin muotoihin ProjectX:llä ja edelleen Muxmanilla, mutta ne eivät kelpaa takaisin diVisionille! Boxi ottaa vastaan ainoastaan MP3sia ja Jpeg-kuvia.
    Sensijaan mökillämme oleva Kansalaisboxi (Verkkokauppa com) ottaa vastaan TS-tiedostoja ja toistaa ne. Se nimittäin tekee omat tallennuksensa jo suoraan TS-muotoon.
    Uteliaisuus herääkin tässä vaiheessa: onko kysyjälläkin (Pirta) Kansalaisboxi?
    Tuo AVS Video Converter kyllä muokkaa mukavasti, mutta se pahus maksaa jonkin verran!

Yst.terveisin OlliJulle

9. Pirta

Pirta Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    OlliJullelle: En tiedä mitä tarkoitat kansalaisboxilla (anteeksi maalaisuuteni).
    Olen kuvitellut että kansalaisboxilla tarkoitetaan perusdigiboxia eli ilman kovalevyä olevaa. Mutta niillähän ei voi kyllä toistaa yhtään mitään, kun ei pysty tallentamaankaan.

minulla on kovalevyllinen digiboxi nimeltään Maximum.

Se on kyllä toistanut mp4 tiedostoista ts. tiedostoiksi suoraan käännettyjä videoita. Itse en ole sitä vielä tehnyt, niin en tiedä millä ohjelmaa on käytetty.

kiitos vastauksistanne. enköhän minä näillä jonkun variaation keksi.

Maximum C-8000 CX-CI -boxi osaa lukea tietokoneeltakin suoraan esim. valokuvia, musiikkia ja elokuvia verkkokaapelin kautta, mutta se on siksi hankalaa, kun tietokone ja boxi on niin kaukana toisistaan. siksi haluan siirtää tietokoneelta elokuvat digiboxille.

Maximumin keskusteluissakin kyllä on jotain ohjeita varmasti.

tuon dvd - soittimenkaan hankkiminen, mitä joku tässä ehdotti, ei poista ongelmaa, koska harva dvd -soitin osaa lukea niitä tiedostoja jotka on poltettu levylle. esim juuri tuo mp4 elokuva. kokemusta on.
    Ja miksi ostaisin lisää vempeleitä, kun elokuvien katselu kyllä onnistuu, kunhan saan tarvittavat tiedot muokkaukseen.
    minkäänlaista dvd-soitinta ei tosin ole, ja kai se tulee joskus tulevaisuudessa ajankohtaiseksi. viimeistään sitten jos tuosta boxista aika jättää.
    ikinä en saa yhtä monipuolista laitetta tilalle.

Viimeksi muokattu: 07.02.2012
  10. OlliJulle

OlliJulle Regular member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    OlliJullelle: En tiedä mitä tarkoitat kansalaisboxilla (anteeksi maalaisuuteni).
    Olen kuvitellut että kansalaisboxilla tarkoitetaan perusdigiboxia eli ilman kovalevyä olevaa. Mutta niillähän ei voi kyllä toistaa yhtään mitään, kun ei pysty tallentamaankaan.

Laitetta myy Verkkokauppa.com. Laitteessa on kaksi USB-liitintä, joihin voi liittää tikun tai ulkoisen kovalevyn, tosin samanaikaisesti vain jompaankumpaan. Niihin voi tallentaa, ja tallenteet ovat suoraan TS-muodossa, ja niitä voi edelleen muokata tietokoneella (poistaa mainokset ja muut turhat), ja siirtää tai kopioda takaisin tikulle tai levylle.

Yst.terveisin OlliJulle

11. Pirta

Pirta Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    minä muunsin nyt yhden ellut ts. tiedostoksi ASV Video Converter ohjelmalla, mutta ilmeisesti se tekee filmin keskelle koko matkalla omaa mainostekstiänsä, jos sitä ei ole ostettu.
    eli en tee lopputuloksella mitään.

onko kaikki Convertointi ohjelmat nyt sellaisia, että ne pitää ostaa, että saa hyvän jäljen.
    miksi ei ole kyseisiin ohjelmiin suoraa linkkiä, vaan kaikki pitää tehdä mahdollisimman vaikeaksi. niin että tässä tuntee itsensä vielä tyhmemmäksi mitä on.

Jaa tämä sivu