Olen rippaamassa cd-levyjä tietokoneelle ja olen ihan pihalla siitä, millaiseen kokoon nämä kannattaa laittaa, ettei äänenlaatu huomattavasti kärsi. Olen näitä samoja biisejä laittamassa myös mp3-soittimeen, että sekin pitää ottaa huomioon. Vinkkejä?
miten saisi helposti nimettyä kappaleen nimi ja artisti silleen että se näkyy vaikka mp3 soittimessa kunnolla.. tälleen: Artisti: "joku" Kappale: "joku" ei tälläin: Artisti: - kappale: "artisti" - "kappale" Onko jotai helppoa ohjelmaa? Kun vaikka käytän iTunesia niin kun nimeän ne niin nimet muuttuu iTunesiin, mutta alkuperäisessä tiedostossa on silti vanha nimi...
Kyllä se iTuneskin sen tekee, ainakin minulla kun sitä käytin. Mutta onnistuu vaikka ID3-TagIt ohjelmalla: http://www.id3-tagit.de/english/index.htm
192kbps riittänee hyvin, sitä suurempi on jo liioittelua ja vie vain lisää tilaa koneella. Mp3-soittimessa jossa pieni muisti on parasta käyttää esim. 128 kbps niin tiedostoista ei tule liian isoja ja mahtuu musiikkia enemmän.
Jos alkuperäiset CD:t ovat omia ja pysyvät tallessa, rippaisin 128 kbps (tai ~120 kbps VBR) -laadulla, jos taas levyt ovat vain lainassa, tekisin tuon ensimmäisen vastauksen mukaisesti (192-320 kbps) tai jopa lossless-koodekilla.