1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

mp3-tiedostoista koodut audiolevyt eivät toimi CD-soittimessani

Viestiketju Musiikki-CD-levyjen varmuuskopiointi -osiossa. Ketjun avasi tmm68 07.04.2005.

  1. tmm68

    tmm68 Regular member

    Liittynyt:
    03.01.2005
    Viestejä:
    677
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nykyiset poltto-ohjelmat ovat jo niin helppokäyttöisiä, että ne tekevät lennossa mp3-tiedostoista missä tahansa cd-soittimessa toimia levyjä. Omien mieltymysten mukaisten kokoelmien teko sujuu leikiten.

    Näin siis teoriassa.

    Käytännössä en saa itse poltettuja levyjä toimimaan omissa stereoissani.

    Levyt toimivat kyllä kaikissa muissa cd-soittimissa (autossa, DVD-soittimessa, mankassa,...) mutta ei olohuoneen stereoissa.

    Olen polttanut levyjä seuraavilla ohjelmilla:
    - SONIC RecordNow! Versio 7.10
    - Nero v6.6.0.1

    Joskus vuosia sitten onnistuin toimivia levyjä tekemään, mutta en osaa enää (tumpelo).

    Miten pitää siis toimia, että saa toimia levyjä?

    Olohuoneen stereoni ovat täysin kunnossa, mutta niin ronkelit, että kopiosuojatut cd:t voin samantien palauttaa kauppaan toimimattomina - ne sekoittavat stereot aivan tosissaan, niin ettei auta muu kuin sähköt kokonaan pois pidemmäksi aikaa.
     
  2.  
  3. stauf

    stauf Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    571
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Varmaan teet levysi ihan oikein, cd-soittimesi ei vaan suostu toistamaan poltettuja levyjä.

    Mulla oli vanhassa dvd-soittimessa sama ongelma: poltetut cd-r levyt eivät toimineet.

    Mutta jostain syystä cd-rw levyt toimii, koita sinäkin jos vaikka toimis.
     
  4. tmm68

    tmm68 Regular member

    Liittynyt:
    03.01.2005
    Viestejä:
    677
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kyllä poltetut toimivat - vain nykyisillä softilla, joita käytän homma ei pelitä.

    Minulla on joitakin vanhoja levyjä, joita olen poltellut n. 5v sitten. Ne toimivat.

    Luulen, että ongelma on näiden nykyisten ohjelmien logiikoissa. Ennen mp3-tiedostot piti muuttaa wav-muotoon ja sitten polttaa levylle. Tällöin soittimeni hyväksyi levyt.

    En vain millään viitsisi muutta tiedostoa formaatista toiseen polttoa varten. Teoriassa pitäisi olla softa, jonka asetukset voi säätää niin, että se tekee kaiken tämän likaisen työn käyttäjältä näkymättömissä.
     
  5. stauf

    stauf Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    571
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aika outoa, jos epäilet polttosoftaa syylliseksi niin koita polttaa suoraan Mediaplayeriltä

    Sillä noitten audiocd-kokoelmien teko on muutenkin helpointa ( ainakin mun mielestä)
     
  6. janne59

    janne59 Active member

    Liittynyt:
    14.01.2004
    Viestejä:
    1,041
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mulla on kaksi polttavaa LG GSA-4081B ja LG GCE-8525B.
    Jos poltan CD:n 4081B:llä niin ei toimi koti CD-soittimessa.
    LG GCE-8525:ssa poltetut CD:t toimii CD-soittimessa. Oliskohan polton jälki jotenkin erilaista (syvempää, himmempää) tää on ihan arvausta.
     
  7. -Rumba-

    -Rumba- Regular member

    Liittynyt:
    24.10.2004
    Viestejä:
    382
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mulla oli melkein samanlainen ongelma kerran... poltin hitaammalla ni toimi. en sitten tiedä toimiiko tässä tapauksessa, mutta voi sitä kokeilla
     
  8. hape

    hape Regular member

    Liittynyt:
    28.03.2005
    Viestejä:
    366
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Semmonen vois olla vikana että mulla ainaki on ollu ongelmia jonku cd-soittimen kans, jonka piti toistaa poltettuja levyjä, mutta ei se sitte kumminkaa toistanu kaiken merkkisiä levyjä.

    Eli koitas vaihtaa poltettavan levyn merkkiä. TDK on ainaki itellä toiminu hyvin myös noissa rajatapaus soittimis.
     
  9. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Liittynyt:
    23.11.2003
    Viestejä:
    5,010
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Veikkaukseni osuu kanssa erimerkkisiin/tyyppisiin levyihin tai liian koviin polttonopeuksiin.
     
  10. tmm68

    tmm68 Regular member

    Liittynyt:
    03.01.2005
    Viestejä:
    677
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tämä keskustelu on poikinut paljon hyvin mielenkiintoisia kommentteja.
    On tullut paljon semmoisia ajatuksia, mitä minulla ei olisi tullut mieleen.
    Itse ajattelin, että homma on vain softatasta kiinni, mutta nyt se voikin olla ...
    - käytetyt levyt (olen käyttänyt: Verbatim Super AZO crystal CD-R 48x)
    - kätetty rauta (LITE-ON DVD+RW SOHW-802S - HP.Pavilion)
    - polttonopeus
    - :

    kokeilin myös Windows MediaPlayer V10 => levy ei toiminut

    Seuraavaksi kokeilen toista polttavaa asemaa, sitten hitaampia nopeuksia ja lopuksi toista levyä ... sitten ihmetellään lisää jos ei vieläkään pelitä
     
  11. jokke70

    jokke70 Regular member

    Liittynyt:
    20.01.2005
    Viestejä:
    380
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    itelle tulisi ekaks mieleen vaihtaa levyn merkkiä. Mutta kun on lukenut noita kommentteja poltto asemista niin enpä enää osaa veikata missä vika. Mielenkiintoisia vikoja osa syynä voi olla et poltto asemalla on vaan tullut poltot lähes täyteen. En nyt muista minkäverran antavat keskimäärin asemalle poltto kertoja.
     
  12. tmm68

    tmm68 Regular member

    Liittynyt:
    03.01.2005
    Viestejä:
    677
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    en usko polttokertojenkaan tulleen täyteen, asema on vajaa 6 kk vanha.

    Kokeilin polttoa toisella koneella seuraavin asetuksin:
    - asema: TOSHIBA DVD-ROM SD-R2512
    - nopeus: 4x
    - softa: Nero (V5.5.10.48)

    Homma ei pelittänyt!

    Nyt muutan mp3-tiedostot toiseen formaattiin ja yritän uudestaan ...
     
  13. tmm68

    tmm68 Regular member

    Liittynyt:
    03.01.2005
    Viestejä:
    677
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ... olen sitten lopulta vaihtanut myös levymerkkiä, ja nyt toimii (?)
    Näyttäisi olevan levymerkistä kiinni. Onkohan Verbatimin Super AZO "liian hyvä" polttoasemalleni.
    Täytyy kuitenkin tehdä muutama poltto ennen kuin uskon, että toimii.
    Onko kenelläkään mulla tullut ongelmia Verbatimin levyillä?
    Täytyy varmaan siirtyä kaikkein halvimpiin...
     
  14. Lepajoe

    Lepajoe Member

    Liittynyt:
    04.05.2005
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on kanssa samanlaista ongelmaa. Levyt toimivat kaikissa muissa kodin soittimissa paitsi auton cd-soittimessa, tosin auton cd-boxissa levyt toimivat. Ongelmat alkoivat kun vaihdoin polttavaksi asemaksi LG GSA-4160B, itselläni ei ainakaan ole merkitystä poltanko hiljaisella nopeudella ja levyjen merkkienkään vaihtaminen ei ole auttanut.
     
  15. stauf

    stauf Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2005
    Viestejä:
    571
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mikä soitin?
    Mulla aikoinaan Kenwoodin auto-CD ei suostunut soittamaan mitään poltettuja.
     
  16. Lepajoe

    Lepajoe Member

    Liittynyt:
    04.05.2005
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Panasonicin, oliskohan kolmisen vuotta vanha. Kyllä siinä noi vanhalla asemalla (todella vanha HP:n asema) poltetut toimivat.
     
    Viimeksi muokattu: 05.05.2005
  17. TOfficer

    TOfficer Guest

    Morjens!
    Itsellä sama ongelma!! Polttoasemana LG:n testivoittajamalli, ja polttaapa sitten Nerolla tai Media playerilla niin ei toimi autossa! Vanhoja levyjä jotka poltin Media Playerin vanhemmilla versioilla toimii autossa ilman mitään ongelmia mutta nämä uudella versiolla poltetut ei toimi..
    Käsittääkseni sekä Nero, että MP muuntaa itse kyllä polttoa ennen esim mp3:set CDA:ksi?
    Jos joku osaisi kertoa / neuvoa olisin kyllä todella kiitollinen...

    TT
     
  18. admins

    admins Guest

    Kannattaa kokeilla onko eroa jos käyttää merkkilevyä ja hidasta polttonopeutta.
     
  19. TOfficer

    TOfficer Guest

    Joo täyy kokeilla tuotakin,,, Jotenkin vain tuntuu oudolta ettei vain onnistu vaikka mikä olisi...
    No kokeillaan...
     
  20. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Minulla kakkospolttavaa Mitsumin 5 vuotta sitten ostettu hidas, mutta varma asema joka on kyllä ollut aktiivisessa käytössä aiemmin ja nykyään käytän vieläkin silloin tällöin ja toimii kuin unelma. Että nuo polttomäärät eivät todellakaan ole välttämättä lähellekkään mitään absoluuttisia lukuja.
     
  21. Hmmmh

    Hmmmh Regular member

    Liittynyt:
    16.08.2004
    Viestejä:
    983
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla oli samanlainen ongelma aikoinaan ja muistaisin että homma toimi ainoastaan kun poltti xp:n sisäänrakennetulla ominaisuudella. (Taitaa olla Roxiolta lainattu...) Ei ole aikoihin tullut käytettyä, mutta muistaakseni menee ihan drag & drop tyylillä. Jostain pitää tietenkin saada valittua audio-cd formaatti. Mutta selvennykseksi en siis käyttänyt silloin Mediaplayeriä.
    En voi nyt itse kokeilla miten se toimi. (Duunissa...)
    Toinen mikä on toiminut hyvin on iTunesin poltto.
     

Jaa tämä sivu