Kyseessä Creativen Muvo TX 256mb, ostettu n. puolitoista vuotta sitten. Eilen laittaessa laitetta päälle se iskikin ruutuun 'File system erroria' ja kun nyt koitin koneella kattella, niin painaessa e-aseman kuvaketta 'Aseta levyke asemaan E' ja toisella yrityksellä seuraavaa: http://img490.imageshack.us/my.php?image=eee7bs.jpg Missähän vika? Takuuseen ei suoraan mene, mutta eikös joku vikakorjausvelvollisuus tjsp. ole?
Soittimesta varmaan muisti mennyt rikki, tai jokin muu osa. Perinteinen tapa on käydä liikkeessä aluksi, jos eivät suostu tekemään mitään niin mainitsee taikasanat kuluttajansuoja, Hannu Karpo ja tyytymätön asiakas ja jos tämänkään jälkeen ei liike tunnu haluavan vastuuta niin sen jälkeen yhteyttä joko ensimäistä taikasanaa valvovaan tahoon ja/tai toiseen taikasanaan( Karpo tosin lomailee ensi syksyyn asti).
Ei tuossa sitten ole mitään mahdollisuutta palauttaa tehdasasetuksia tai (low level) formatoida muistia? Vai eikö laite edes päästä valikoihin?
Eipä tuossa paljoa taikasanat auta, jos kerta laite on puolitoistavuotta vanha. Takuu on 1v. joten puolivuotta on jo selvästi takuuajan yli.
Lainaus kuluttajaviraston sivuilta "Kuluttajansuojalain mukaan myyjä vastaa tuotteen virheistä myös takuuajan päätyttyä tai silloinkin, kun tuotteelle ei ole annettu takuuta lainkaan. Takuu on vain myyjän, valmistajan tai maahantuojan ostajalle antama vapaaehtoinen lisäetu. Siten myös sellaisista virheistä, jotka ilmenevät vasta takuuajan päätyttyä, voi valittaa." Eli aina voi valittaa. Eriasia on onko sillä mitään vaikutusta. Ja kai soittimen pitäisi kestää yli 1,5v:n käyttö?
ei varmana mene takuuseen, ellet saa crativen kanssa sumplittua jotain.. tai jos siinä joku valmistusvika, tms..
Kännyissä katsotaan nykyään kohtuulliseksi käyttöiäksi pari vuotta, kaipa soittimen ainakakin sama pitäisi kestää. Jos vika ei johdu väärästä käytöstä, niin kyllä myyjän pitäisi ainakin osa huoltokuluista maksaa. Homma voisi hoitua vaikka niin, että maahantuoja antaa vaihto-osat ilmaiseksi ja työn maksavat asiakas ja myyjä puoliksi. Mutta pitkälti kaikki riippuu myyjän ja maahantuojan asenteesta sekä ostajan sinnikkyydestä ja kärsivällisyydestä.
Tuo nyt on vähän tulkinnanvarainen juttu ja toiminta riippuu paljolti tuotteen hinnasta. On aivan eriasia jos sinulla sippaa vaikka 2000 euron lcd TV kuin parinkympin mp3-soitin. Tuolle TV:lle kuuluisi tietenkin tehdä jotain vaikka takuu nyt olisikin ummessa mutta mp3-soittimelle ei mielestäni. Jos noita noin vain vaihdeltaisiin niin kohta täyttyisi kaupat rikkinäisistä soittimista ja uusia saisi jakaa ilmaiseksi kuin liukuhihnalta. Ainakin noiden korjaamine on varmasti kallimpaa kuin uusi soitin, joten huolto ei oikein tule kysymykseen.
Minullakin meni rikki mp3 ja syystä,se tipahti vahingossa :/ Tiiättekö missä tai miten sen sais korjattua? Uutta ei kyllä tule:/
Nii ja se vielä sanoo avatessa "Device can't HDD initialize Device will be turned off" tuommosta, tiiän vaan tuota loppua,mut muuta en ymmärräkkään.
[guote]Vie sinne paikkaan mistä se on ostettu ja kysy voiko ne tehä jotain sille.[/guote] tilattua tavaraa pitänee soittaa sinne mistä on tilattukin...
"Eipä tuolle oikein mitään mahda, ei noita oikein korjailla voi. Taitaa olla uuden osto edessä." voi vitalis:S Jouluna saatu...:/Oli tosi pitkä ilonen...:S