Mp3.sia autoon

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi Pasi244 13.01.2005.

1. Pasi244

Pasi244 Guest

Elikkäs olis moinen ongelma... en omista vielä moista soitinta. olen kyllä hankkimassa ja jos jollain olis hyviä vinkkejä heti alkuun, jotta ei tulis sutta ostettua ;)
    1.Kellään hyviä kokemuksia mp3 autoreteoista?., edullista mitä suosittelette ?
    2.Mitenkäs noita kannattas poltella levylle, eli sais äänen suht yhtä voimakkaalle kaikilla levyillä jne...
    ja miten noiden hakemistojen ja tekstien kanssa kannattais menetellä ?.

Kiittäen.

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    2. http://mp3gain.sourceforge.net/
    tuolla saa tasattua biisien voimakkuudet.
    Ja jokainen levy omaan kansioon, soitin kokeilee yleensä aukaista jokaista MP3/WMA päätteistä tiedostoa mitä levyltä löytyy ja useat soittimet tukevat esim ID3 tageja. Jos poltto-ohjelma valittaa liian pitkistä tiedosto/hakemistonimistä niin silloin pitää hiukan lyhentää niitä nimiä, mutta harvoin tuosta tulee ongelmaa.

4. SirTim

SirTim Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Käytössä Alpinen autosoitin.
    http://www.autostudio.fi/?page=tuotteet&tuote=1734
    -Itse maksoin uutena 250€

Kansioista hakeminen tuntuu kestävän pikkaisen kauan.
    Olenkin poltellut kaikki biisit päätasolle ja käyttänyt nimeämistä jaotteluun:

ACDC - 01 - Money Talks
    .
    .
    Nightwish - 01 - Nemo
    Nightwish - 02 - Planet Hell
    .
    .
    Ozzy Osbourne - 01 - Dreamer

Siis sterkka käyttää automaattisesti aakkosjärjestystä.

Kannattaa kokeilla liikkeessä jollain omalla levyllä, miten nopeasti soitin tunnistaa levyn ja alkaa soittamaan sitä.

Viimeksi muokattu: 17.01.2005
  5. Atsaloom

Atsaloom Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vielä toistaiseksi kaikki tämänhetkiset ja aikaisemmat auto-MP3/WMA-soittimet ovat olleet äärimmäisen nirsoja itsepoltettujen MP3-levyjen kanssa. Voin vakuuttaa, ellet osta Pioneerin lippulaivasoitinta, noin 800€, sinulla tulee olemaan mitä todennäköisimmin *suuriakin* ongelmia levyjen soiton kanssa. Ja minun käytännönkokemuksella yleensä Pioneerin auto-MP3-soittimet ovat vieläpä kaikkein kaikkiruokaisimpia.

Ensinnäkin lähtökohdat pitää autossa Toimivien levyjen poltolle olla ehdottomasti kohdallaan.
    1. Sinulla pitää olla laadukas polttava CD-asema tietokoneessa.
    2. En suosittele poltossa käytettäväksi nopeudeksi juuri 16x-nopeutta suuremmaksi, tai levyt ovat hyvin mahdollisesti autossa toimimattomia.
    3. MP3-tiedostot pitää olla tehty oikeilla asetuksilla ja koodekilla. Kaikkia MP3-tiedostoja eivät soittimet soita, vaikka ne oikeasti olisivatkin MP3 muotoisia.
    4. Levyt pitää polttaa tarkasti oikeilla CD:n tiedostojärjestelmillä. Yleensä tiedostojen pituus saa olla maksimissaan 8+3 merkkiä, tosin toissijainen levyinformaatio voi olla kirjoitettuna 32+3 merkkillä, käyttäen ns. 'joliet'-järjestelmää.

Minulla itselläni on Pioneerin DEH-5500MP soitin. Sen ovh. oli uutena noin 400€. Kun hankin soittimen tuskailin pitkään sen kanssa miten saan omapoltetut MP3-levyt toimimaan. Minulla meni monta levyä kunnes opin niksit miten käytännössä levyn kaikki kappaleet soivat täydellisesti ja niin, ettei levyn käyttöikä ole maksimissaan tuollaista 1-2kk:ta. Pääsääntöisesti summasin nämä 'niksit' juuri edellä ja niitä noudattamalla uskon, että sinulla voi tulla paljon helpompaa alussa soittimesi kanssa.

Tällä hetkellä olen tosi tyytyväinen omaan autosoittimeeni, enkä juuri osaa kaivata mitään ominaisuuksia mitä siinä ei olisi. Kun tappelin alussa soittimen kanssa, kävin jopa liikkeessä testaamassa niitä samoja levyjä jotka eivät soineet autossani täsmälleen samalla, toisella soittimella ja lukuisilla muilla malleilla ja merkeillä. Soittimessani ei ollut mitään vikaa ja levyt soivat muiden merkkisissä soittimissa vielä jopa paljon huonommin kuin tuossa minun Pioneerin soittimessani. Toinen samanlainen Pioneerin soitin kuin minulla, soitti ja jätti soittamatta täsmälleen samat kappaleet kuin omani, joten osasin alkaa ratkomaan ongelmia toisesti päästä.

Toivottavasti tästä lurituksesta oli apua.

6. Atsaloom

Atsaloom Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin, ja edellä seuraavasta osoitteesta kannattaa ostaa soitin. Hinnat ovat *huomattavasti* edullisemmat kuin Suomessa. Suosittelen.

www.kitupiikki.net/

Jos on pieni budjetti suosittelen varauksettomasti Pioneer DEH-P3600MP, 179€, tai sitten jos on hilloa vähän enemmän niin Pioneer DEH-P5600MP, 239€. Tavallisen käyttäjän ei juuri kannata ostaa jälkimmäistä parempaa(/kalliimpaa) soitinta.

Jaa tämä sivu