millä ohjelmalla saa muutettua bitratea niin, että esim. esittäjän nimet ym. säilyvät kappaleen tiedoissa?
Ainakin dBPower AMP Music Converterilla se onnistuu. Varmasti muitakin converttereja joilla homma onnistuu. Ite olen käyttänyt tuota ohjelmaa ja tiedot säilyvät ennallaan.
juppe: six että säästyis vähän tilaa, ku tiedostot vie esim.200Mt niin mitä järkee ku voi laittaa ne viemään 150Mt
Niin joo mut laadun kustannuksella. Mietin että miks joku haluais heikäntää jo valmiiks "heikkoa" laatua? Tietysti jos muuttaa 320 Kbs/s laadun vähän heikommaksi niin korvalla ei kuule vielä eroa. Mut joo toi oli vaan mun mielipide.
Mielestäni ei todellakaan kannata pienentää bitratea esimerkiksi niin että hakemisto vie tilaa 200 MB -> 150 MB. Laatu huononee aivan järkyttävästi ja tilaa säästyy säälittävät 50 MB. Kovalevyt ovat nykyään jo sen verran halpoja että jos 50 MB tekee tiukkaa, niin taitaa olla aika ostaa uusi.
Kannattaa heti muistaa, että transkoodauksessa (jo pakatun tiedoston uudelleenpakkaamisessa laatu heikkenee. Parhaiten laadun heikkeneminen näkyy (tai siis kuuluu... heh) kun koodaat toisesta formaatista johonkin toiseen formaattiin, esim WMA:sta MP3:seksi, jne. TRANSKOODAUS EI SIIS KANNATA !
kovalevy on 20Gt ja vapaana on 5Gt niin että pitäis jotenki saada pysymään se tuossa, että pystyis noita videoita tuottaan. Eikä se muutos mun korvassa niin kauhea oo jos muttaa 192->128
IMHO: kohta sulle tulee jostain lisää mp3:sia ja taas loppuu levy. Sadalla eurolla saisi tuplakokoisen 7200 RPM levyn tai triplakokoisen 5400 RPM pyörivän... Mutta omahan on valintasi. Jos käytät vain jotain tietokoneen kajareita kuunteluun, ei ero varmaan ole kuultavissa. Lamen ~112 kbs VBR on kyllä vielä melkoisen laadukasta.