Rippasinpa audio levyn, noh tietokoneella näkyy kaikki ok biisin nimi, albumi yms. Poltin sen sitten CD-r levylle mp3:sena ja pistin soimaan koti DVD soittimessani. Mutta Ei näy mitään muuta kun biisin numero Soittimeni tukee kyllä tuota toimintoa eli nimestä pitäisi näkyä se 8 ensimmäistä merkkiä, mutta ei näy. Joissain levyissä näkyy kyllä, mutta ei niissä levyissä mitä olen itse ripannut, käytän easy cd da extractor 5.04 ohjelmaa. 320 bitratea ja lukevana/polttavana asemana on plextor24/40/10A. Missä vika? pitääkö vaihtaa rippaus ohjelmaa vai mikäköhän on pielessä? On todella hankala navigoida tiettyä biisiä albumilta jossa on 120 kappaletta ja missään ei lue mitään. Toivottavasti joku osaisi jelpata, kiitos.
Tagiversioita (mihin biisin tiedot tallennetaan) on kahdenlaisia: ID3v1 ja ID3v2. Todennäköisesti nuo biisin tiedot on tallennettu pelkästään tuohon kakkosversioon, jolloin useimmat ohjelmistot osaavat lukea tiedot oikein kun taas valtaosa mp3:sia toistavista DVD-soittimista eivät osaa niitä lukea ollenkaan. Jos näin on, (voit tarkistaa vaikka winampilla playlististä painamalla oikeaa hiirennappia ja valitsemalla "view file info") katso rippaus/pakkausohjelmasi asetuksista voitko tallentaa tietoja tuohon ID3v1 -tagiin myös. EDIT: Jos DVD-soitin poimii biisin tiedot suoraan tiedostonimestä, tällöin polttoasetuksissa on varmaan jotakin vikaa. Tarkista että tiedostojen nimeämistyyli ja merkistö on ISO:n mukainen.
Ahaa. Täytyy hieman tutkia jo koittaa eri säätöjä. Olen polttanut levyt Nero 5.5 ohjelmalla ja siinä on niin vietävästi noita säätöjä, jotain joliet ja ISO standardien välillä olen säätänyt mutta pitää tutkia enemmän. Kiitos vastauksesta.