Eli otsikossa kaikki kiteytettynä. Itse käytän mozillaa koska sitä on foorumeilla kehuttu ja minun mielestä melko nopea ja kiva fonttikoko. Kertokaa omat mielipiteenne
keskustelu kuuluisi varmaan "Kaikki muut keskusteluaiheet" kohtaan. vastaan kuitenkin että Firefox yleisesti ottaen turvallisempi, mutta Explorerillakin pärjää. mukavuus ja turvallisuus ovat paljon riippuvaisia myös käyttäjästä..
Itse käytän ihan näin muutamalla syyllä sanottuna firefoxia kun ihan ensimmäisenä ie kerää ihan tolkuttomasti väliaikaistiedostoja koneelle (mikä on softa ongelma) eli pelkkää roskaa, josta syystä alttiimpi spywarelle, mutta toisena syynä firefoxiin saa aivan mahtavat laajennukset mainittaen adblock ja ie tab, joka tekee lopullisesti ie:n minimaallisen tarpeettomaksi... jotain tuollaista.
itselleni on ihan sama mite kukin käyttää. IE7 toi ihan hyvää lisää selain sotaan(pari ominaisuutta paremmin kuin ff:ssä). Niin ei pääse mozillan porukoilla käymään sama laiskistuminen, kuin mikkisoftalle kävi IE6:den kanssa kilpailun puutteen vuoksi. Mutta jos halutaan isoympäristö winkkupohjaisena ja pienellä työmäärällä niin IE vie voiton. Päivityksyt wsussulla ja tarvittavat säädöt group policyillä. Toki samat "löytyy" ff:ssä mutta ovat vielä kaukana jäljessä.
MUN mielestä ehdottomasti virevoksi, mutta kannataa kumminkin kattoa tämä; Linkki pitää kopioida, kun en tajunnut tota hyperlinnkijuttua http://youtube.com/watch?v=dfseFm6y2rY
Oliko kysymyksen tarkoitus vahvistaa, että IE:n tilalle kannattaa asentaa Firefox? - Kyllä. En sanoisi että IE on edes selain, itselläni se on vain sen takia, että pääsee Windows Update -sivustolle aina välillä.
Itse pidän Internet Expolerista. Kun nykyään sen Firefoxin suojaukset voi kiertää ja muutenkin toi Firefox 2.0 vuotaa koko ajan. Internet Expoler on muttenkin mielestäni yksin kertaisempi. Mutta se on maku asia aina voi kokeilla.
Totah, itse asiassa asia on juuri päin vastoin. FireFoxin suojauksia ei ole kovin helppoa kiertää. ja Firefox on paljon turvallisempi ja parempi kuin IE, kuten olen sulle jo Hande14 sanonut...
firefox on turvallisempi vain sen takia että sillä on pienempi markkinaosuus. Ei se itse ohjelma ole mitenkään sen turvallisempi kuin muut selaimet. Kaikki ohjelmat muuttuvat turvattomiksi kun tarpeeksi moni asiansa osaava alkaa sitä härkkimään.