Niin, kysymys kuuluu mikä olisi laadukkain monitoimitulostin hintaluokkaan alle kaksisataa euroa. Tarkoitus olisi lähinnä asiakirjojen tulostus ja skannailu, mutta myös satunnaisesti väritulostamista. Kaikki asiantuntiat, ehdotuksia tulemaan. edit: korjailua
Mikrobitin testivoittaja Canon Pixma MP150, hinta n.70€. Itselläni tuollainen. Olen ollut todella tyytyväinen: laadukas ja tarkka tulostus (valokuva + teksti) sekä skanneri. Tuolta halvimmalla: http://www.pixmania.com/fi/fi/153606/art/canon/monitoimilaite-pixma-mp15.html?srcid=1157 Jos haluat panostaa hieman parempaan monitoimilaitteeseen niin ota p150:n "isoveli" malli Canon Pixma MP500 , 175€ . Halvemmassa on kuitenkin parempi hinta-laatu suhde.
Faijalla olisi aika paljon kopioimisen tarvetta sillä vanha kopiokone (hirvee jötikkä) 80-90 luvun vaihtees sanoi itsensä irti. Tomonen MP150 olisi varmaan näppärän asiallinen, mutta kuinka paljon parempi olisi tulostuksen ja skannauksen laatu tuossa MP500:ssa?
4 kertaa tarkempi on tulostaminen ainakin teoriassa, skannerit taivat olla samat ja tulostusnopeus on muutaman sivun/minuutti parempi, mutta kotikäytössä tuo tuplasti korkeampi hinta ei kyllä tuo rahoille vastinetta. Ellei sitten ole tarvetta IrDA ja BlueTooth yhteyksille mitä tuossa MP500 mallista löytyy.
sen vaan sanon että älkää ikinä ostako HP:n monitoimikonetta itellä on tollanen HP PSC 1410, mutta ei se kyllä kalliskaan ollut koko ajan siinä on jotain vikaa ja softat temppuilee
Itse suosittelisen ostamaan ehkä jonkun lasermonitoimilaitteen ja sitten tarvittaessa lisäksi väritulostimen. Jos kerran faijas kopioi jotain papereita runsaasti, niin tulee kopioiminen halvemmaksi laserilla ja tekstitulosteiden laatu on kyllä laserilla parempi.. Itellä on joku Samsungin SCX4100 ja makso vuos sitten 220€ ja todella hyvin on toiminut, yhden värikasetin oon siihen ostanu... Varmaan tullu jo uudempiakin malleja siitä..
Miten olisi tämmönen: http://www.samsung.com/fi/products/printers/mfp/scx_4200.asp ja sitten vaikka joku väritulostin, suositelkaa Ja sitten toimiiko tommonen samsung ilman tietokonetta?