Moikka! Piti eilen pojan kanssa pelata MOHAA kaksinpeliä. Oli ristiinkytketty parikaapeli kiinni ja koneet pingaa toisensa mutta kun pelissä koittaa "join multiplayer" niin ei millään onnistu yhteys. No syykin selvisi pikku hakemisen jälkeen, eli Symantec Clien Firewall blokkaa tulevaa IP:tä. Ongelma on siinä, että toinen koneista on mun firman läppäri eikä mulla oo oikeuksia sammuttaa sitä palomuuria. Tietääkö joku miten se saadaan sammutettua kepulikonstein? Jostain Regedit tai services puolelta ehkä?? ..ja jos joku noista niin vaatiiko restarttia koneelle, ennenkö palomuuri ei enää häiritte vaan antaa isin ja pojan sotia : ) Kiitti mahdollisesta avusta!
Pakko kysyä mutta onko kummassakin koneessa sama palomuuri meinaan jos otat sen toisesta pois päältä niin voisit yrittää sillä tehdä pelin ja Joinia toisella koneella jos mahdollista tai toisin päin. Ja tarvitsetko ihan salasanan palomuurin sammuttamiseen vai miksi et voi kaataa hetkeksi? Tai sitten pahimmassa tapauksessa kokeilette pelaamista Hamachin kautta mikä on yleensä se viimeinen vaihtoehto.
Ei ole sama palomuuri. Kotikoneessa on Zonealarm (joka on sammutettu kun pelataan) ja työläppärissä symantec firewall, jota ei voi sammuttaa kun mulla ei ole oikeuksia. Eli kumpikin kone on netistä irti ja ristiinkytketty parikaapeli koneesta koneeseen. Kokeiltiin ristiinrastiin molemmin päin; luoda peliä ja liittyä peliin eikä auta. Symantec estää toisen koneen IP:n ja laittaa sen vielä 30min estoon, eli aina pitää vaihtaa uusi IP kun kokeiltiin eri vaihtoehtoja. Mikään ei auttanut. Kokeiltiin vielä niin, että latasin Gamespyn mutta se ei toimi läppärissä kun ilmeisesti palomuuri estää senkin. Se jämähtää yhteydenottoon palvelimelle ja antaa virheilmoituksen. Hamachi? Hmm...täytyy ottaa selvää mutta kai toi freeking symantec estää senkin
Joo Symantec ei ole mikään ystävällisin palomuuri juuri tuon takia...Tai voisitte kokeilla peliä ihan onlinessa, mutta silloin pelin estää Symantec ja serial key. Näkyykö teillä pelit lobbyssa vai onko ihan tyhjää?
Itse kannattaisin Hamachia, joka siis muodostaa VLAN -verkon kahden tai useamman koneen välille (ja nimi tulee sanoista Virtual Local Area Network, eli periaate "sama" kuin WLAN:ssa). Hamachista itsestään: http://fi.wikipedia.org/wiki/Hamachi Asennus pitäisi sujua ihan maalaisjärjellä, yksinkertainen ohjelma kun on. Ja jos ei Hamachi sovi ja haluatte poistaa sen kysykää ohjeita jos sattuu tulemaan ongelmia avstaan.
Ja loppuun vielä niin älkää ottako uusimpaa hamachia vaan 1.0.1.5. Tuo on kehutuin versio pelaamiseen tällä hetkellä.