pieni mutta ärsyttävä ongelma eli muuton yhteydessä jouduin jättämään kaapelimodeemini tuohon olohuoneen hifin keskuuteen ja nyt kärsin siitä. eli modeemi aiheuttaa jonkin verran kohinaa telkkariin, videot ovat hieman kauempana joten jos katson kuvaa sen kautta niin parempi, mutta kuva on silti huonompi kuin tv:ssä normaalisti. siis onko muuta vaihtoehtoa kuin hankkia pitempää kaapelia? ja heikentääkö kovin pitkä nettikaapeli yhteyttä huomattavasti?? nyt on 5m kaapeli, mutta ainakin 8m tarvii jotta saisin modeemin pois tuosta tv:n läheisyydestä
Jos sulla tulee nettiyhteys kaapelin kautta,niin antennirasiasta modeemiin tulevan "Antennikaapelin" pituus on MAX 4m laita lyhyt 1,5 m -2,5 m antennikaapeli ja modeemista koneeseen Rj-45 verkkokaapelin pituudella ei ole väliä.Liian pitkä antennikaapeli aiheuttaa häiriöitä yhteydessä singaalin tehon laskiessa. Tuleeko nettiyhteys multimediarasian kautta,vai onko seinässä olevaan antennirasiaan kytketty Tv ja modeemi antennihaaroittimeen joista TV,lle ja modeemille tulee molemmille omat antennipiuhat. Tarkasta myös antennijohtojen ja Rj-45 kaapelin kunto,ettei ole rikkinäisiä johtoja sekä johtojen kiinnitys.
Ei pidä kyllä paikkaansa. Muistaakseni yli 100m verkkopiuha ei oikein enää toimi ilman vahvistimia. Tarpeeton kommentti, mutta piti päästä pätemään.
Joopa Joo sanoi Rengit päissään,kaikki kommentit ovat tervetullutta ja painokelvollista.Sananvapautta ei saa rajoittaa.
joo, mulla on se originaali antennijohdon pätkä...oisko nyt jotain 0.5m pitkä ja RJ-45 siis se 5m. mulla on se haarotus nyt vähän villisti, eli haarotin on videoissa kiinni josta siis sitten haarottuu se kaapeli modeemiin ja pistokkeeseen. eli toisin sanoen seinästä 10m antennijohto jonka päässä on haaroitin, joka on kiinni videoissa josta lähtee kaapeli modeemiin. epäilin tuon ratkaisun toimivuutta mutta ei se ainakaan huomattavasti netin toimivuuteen/nopeuteen vaikuta. jos kerran tolla RJ-45 pituudella ei väliä oo, niin pitempää sellaista sitten vaan kehiin. kiitokset jälleen!
Sulla on se haaroitin väärässä paikassa,laita se seinärasiaan TV antenni liitäntään ja siitä toinen antennipiuha TV,lle ja toinen modeemiin. Kaapelimodeemille tuleva antennikaapeli ei saa olla kytkettynä minkään laitteen "Digiboxi,Videot,DVD kotipääte,TV,n" kautta,koska kyseiset laitteet eivät päästä paluusuunnan singaalia lävitse.
mutta siis kun siinä haaroittimessa on 1xIN ja 2XOUT, niin se johto seinästä on kiinni siinä IN-navassa ja sitten toisessa OUT-navassa on VHS ja toisessa Modeemi niin eihän se silloin kulje minkään läpi vai? siis jos ajatellaan niin tuo seinäjohtohan on vain jatkopala, jotta mun ei tarvii viedä modeemia ihan huoneen toiseen nurkkaan. tässä vielä kuva: *edit* sitten kun menen ja ostan sen 15m kaapelin niin onko sillä väliä mistä sen ostaa...hinnoissa on nimittäin eroja: paikallinen ATK-liike: 19€ biltema: 11.50€ ja esim multitronic: 7,50€ tietysti en ala sitä netistä tilaan, mutta onko se semmonen kaapeli mikä kannattaa ostaa ATK-liikkeestä vai gigantista/biltemasta/marketista/yms. toisin sanoen HALVALLA.
Mikä kaapeliliittymä sulla on,tossa Welhon ohje. http://www.welho.fi/PublicFiles/2006/09/0921/2594/welho_21092006_web.Pdf Noissa RJ-45 kaapeleissa käytetään kahta eri tyyppiä toinen on tavallinen RJ-45 kaapeli ja toinen hieman kalliimpi on RJ-45 häiriösuojattu. Itse ostin VerkkokauppaComista 25m piuha maksoi jotain 23€ Eiköhän noi ole samaa tavaraa eri paketissa.Varmaankin sama mistä ostat.
mulla on entinen KaNetti nykyinen Elisa (jyväskylässä) ja nykyjään taitaapi mulla olla ihan ei suojaamaton CAT5E UTP kaapeli eli yritän tälläkin kertaa päästä mahdollisimman halvalla. edellisellä kerralla sain nimittäin ihan ilmaiseksi.
mulla on entinen KaNetti nykyinen Elisa (jyväskylässä) ja nykyjään taitaapi mulla olla ihan ei suojaamaton CAT5E UTP kaapeli eli yritän tälläkin kertaa päästä mahdollisimman halvalla. edellisellä kerralla sain nimittäin ihan ilmaiseksi.