1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Modattu PS2 aloittaa lataamaan peliä ja jää vain musta ruutu?

Viestiketju PS2 -osiossa. Ketjun avasi datzka 09.12.2006.

1. datzka

datzka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hmms.

Elikäs, koneessa on infinity uusimmalla firmiksellä, ja samassa vaihtoivat uuden laserin. Eli testasin nyt ekaa varmuuskopiota, niin kone lähtee lataamaan sitä, tulee se "playstation 2" teksti jossa pienellä infinityn logo, ja kuva menee mustaksi ja kone jatkaa lataamista, muttei käynnistä mitään, kuva jää vain mustaksi.

Aikani ränkkäsin niin eilen kuva jäi samanlailla mustaksi, mutta n. minuutin päästä lähti peli päälle. Mistäköhän kiikastaa? Käytössä on sonyn dvd-r levy, joka on poltettu viel justincase 2x nopeudella. Onko merkitystä että varmuuskopio on us-malli, eli pitäisikö infinityn asetuksiin koittaa vaihtaa jotain?

2.  
  3. download

download Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Vaihda levymerkkiä. Ei ole mitään tarvetta polttaa 2X jos nopeamminkin palaa. Nykyiset tekee hyvän kopion suuremmalla nopeudella. Jos median vaihto ei auta on laser sökö. Ei ole merkitystä onko kopio usa, euro vaiko jpn. Kaikki toimii suoraan.

Viimeksi muokattu: 09.12.2006
  4. datzka

datzka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    jeps. sonyn dvd-r levyt ei skulaa, mutta koitin sitten tdk:n dvd+r ja ne toimii. olin siinä uskossa että -levyt olisivat parempia tähän käyttöön, mutta näin toimii niin eipä tuo haitaa.

5. download

download Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Se kumpi toimii miinus vai plus on kiinni polttavasta asemasta eikä konsolista. Konsoli kyllä soittaa kivutta molemmat kunhan polttoasaema sen osaa kunnolla polttaa. Myös miinusta voi kokeilla eri levymerkillä.

6. Shadown

Shadown Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sen verta nyt sanon tohon, ettei se kai ihan polttavasta ole kiini.
    Pleikkareissa plussa-levyiltä pelaa leffat kivuttomasti, oli se sitten millä asemalla polteltu, muttei pelit välttämäti.

Mutta kun noiden aihioiden hinnat on mitä on, niin kai se sama on mille polttelee (Plussalle vaiko miinukselle) kunhan toimii.

7. download

download Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä se on pelkästään polttavasta kiinni. On testattu ja todettu. Plussa toimii siinä missä miinuskin. Itselläni nykyisellä polttavalla plussa paremmin. Myös elokuvissa on huomattu että asemasta riippuu. Joku asema tekee plussalle paremman ja toinen miinukselle.

8. Shadown

Shadown Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Sanon, että polttavalla on merkitystä, mutta pleikkarillakin on merkitystä.

Omalla polttavallani meinaan plussalle poltetut pelit eivät oikein tunnu skulaavaan pleikkareissa, mutta elokuvat kylläkin. Elokuvat toimivivat myöskin miinukselta yhtälailla.

9. Tulikettu

Tulikettu Guest

Mulla samantyyppinen ongelma. Eli itellä on pleikkari 2:seen säädetty SwapMagic 3.8 Coder Plus & Slide Card. Kun poltan .iso tiedoston levylle ja pistän koneeseen pyörimään niin tv:seen tulee vain musta ruutu ja siihen jää. Pleikkari tuntuu pyörittävän peliä, mutta mitään ei tapahdu (paitsi on musta ruutu), onko noilla levyillä oikeasti jotain väliä? Itse oon polttanu sonyn DVD+R ja maxellin DVD-R levyille ja molemmissa sama juttu. Ei toimi.. voihan olla, että tiedostostossa on jotain vikaa, mutta lähdetään siitä, että onko jotain tehtävissä?

10. olka

olka Guest

Sen verran tossa huomioin, että jokainen meikäläisen käteen sattunut alkuperäinen PS2DVD levy on väriltään hopeahtava, mutta tyhjät DVD+-R levyt, joille olen tähän mennessä polttanut ovat sinertävän värisiä (Siis takapuoleltaan). Voisiko semmoisella asialla olla merkistystä? Onko kenelläkään tietoa valmistajista joilla olisi hopea taustaisia tyhjiä DVD-/+R levyjä?

11. download

download Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Pleikka käyttää levyn väriä pelin tunnistamiseen. On olemassa hopea, sini ja mustapohjaisia levyjä joista musta on ps1 peli, hopea ps2-dvd peli ja sininen ps2-cd peli. Ei ole merkitystä minkä väriselle levylle itse polttelet. Sonykin voisi prässätä noita pelejä muunkinväriselle alustalle mutta se nyt on valinnut noin.

12. masaman_

masaman_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mitä levyjä kaytät? TuffDiscit ei toimi ainakaan mulla

13. download

download Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Edelleenkään se ei ole pleikasta kiinni mikä levy toimii ja mikä ei. Jos levymerkkejä suosittelee saattaa joku ostaa isomman läjän vain huomatakseen ettei saakkaan toimivaa kopioa aikaan omalla poltavallaan.

14. olka

olka Guest

Eli siis polttavasta asemasta kiinni? Minulla LITEON SOHW-1693S
    Nyt siis kuuluu kysymys, minkä sortin asemaa suosittelette?

15. download

download Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mulla on sama LITEON SOHW-1693S asema eikä montakaan levyä ole jäänyt toimimattomaksi. Tietysti uusimmat firmwaret pitää olla. Uusissa firmiksissä on tosi laaja levytuki. Tällä hetkellä on levyinä jotain Datawriten halpislevyjä. Nierleltä tarjouksesta 0,25€ kipale.

Viimeksi muokattu: 13.01.2007
  16. Shadown

Shadown Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eli toisin sanoen: Myöskin itse pleikkarin asemallakin on aika iso rooli noiden levyjen toiminnan kanssa.

On meinaan aika radikaalinen veto alkaa vihjailemaan polttavan aseman vaihtoa. Varsinkin kun se voi ihan oikeasti johtua vain pleikkarin asemasta.

17. download

download Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Täh......Missä on ehdotettu polttavan aseman vaihtoa ?????. Tuossahan lukee ihan suomeksi että mulla on sama asema. ei kai siihen tarvitse vielä lisätä että sama kuin kysyjällä. Luulisi ymmärtävän. Levymerkin kokeilua ja vaihtoa niinkin. Ja millä perusteella pleikkarin asemalla iso rooli. En ole missään kohtaa kirjoittanut että nuo muiden kokeilemat levymerkit toimii minun asemallani poltettuna. En kyllä ymmärrä mitä ajat takaa. Käytän halpoja nierlen levyjä ja vain pari merkkiä toimii huonosti. Lukupään puhtaudella konsolissa on kyllä merkitystä.

No nyt laitoin että kyseessä on sama lite-onin asema kuin kysyjällä niin viimeisetkin käsittää.

18. Shadown

Shadown Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mielestäni viestisi:

... on aivan suoraan vihjaus, että koko toimimattomuus johtuu polttavasta asemasta

Seuraavassa viestissäsi:

... esität väitteen, että asemasta ei olekkaan tällä kertaa kiini, koska sinulla on vastaava asema, johon vastaan:

Eli siis myöskin pleikkarin asemalla on suuri merkitys mitkä levyt toimivat ja mitkä eivät. Onhan se aivan selvääkin, koska pleikkareissa on noita laser-vaihtoehtoja jokseenkin aikas monta.

19. download

download Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kysyjä ei sanonut ettei sillä toimi samat levymerkit kuin mulla. Kysyjä ei sanonut mitää mistä saisi vihjeen ettei levyt toimisi kyseisellä asemalla. Miten tuosta voi saada käsityksen ettei se olekkaan asemasta kiinni. Onko sulla luetun ymmärtämisessä vikaa vai mikä taas mättää. Huonosti nukuttu yö. Itselläni toimii tuolla asemalla melkein kaikki levyt ja jos kysyjä kokeilee eri levymerkkejä niin löytyy sopiva levymerkki. En jaksa taas alkaa sinun kansa näihin tuttuihin kissa-hiiri leikkeihin joten jätän kommenttisi omaan arvoon ja toivon että muut ymmärtää lukemansa.

BTW:
    Omalla asemalla poltetut levymerkit jotka toimii huonosti saa kaverin asemalla ihan kelpo kopioita. Että siinä.

huomasitko muuten kysyjistä että kysyjä ei ole joka kerta sama. Eli mulla on sama asema vain toisen kanssa noista kysyjistä. Tai toisen asemaa en tiedä.

20. Shadown

Shadown Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Edelleenkin pleikkarin asemalla on myöskin merkitystä. Yritä nyt hyvänen aika käsittää tämä tosiasia. Tokihan (Kuten itsekkin kirjoittelet) kirjoittavalla asemallakin on merkitystä, joka nyt myöskin on itsestään selvä asia. Mutta kun yrität kokoajan antaa ymmärtää, että pleikkarin asemalla ei ainakaan kovinkaan isoa merkitystä ole mitkä levyt toimivat.
    Ainakin omakohtaisesti pleikkarin asemalla on iso merkitys.

Siksi minulla on testilevyinä tossa useampia levyjä, koska osassa pleikkareissa toimii jotkut levyt hyvin ja osassa taas toiset. Siitäkin huolimatta, että poltan kaikki levyt samalla asemalla.

EDIT: Niin huomasin kyllä, että kysyjä vaihtuu, mutta tosiasiaa se ei muuta, mitä yritän sanoa.

21. download

download Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Miten sitten selität sen että jokainen levymerkki mikä ei ole toiminut omalla polton jälkeen on saatu toimimaan jos se on poltettu toisella asemalla. Kai siihenkin sulla löytyy selitys. Itse en voi tuossa tapauksessa käsittää miten siihen voi vaikutta konsolin asema.

Jaa tämä sivu