mobiiliverkko asiaa

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi experience 16.03.2025.

1. experience

experience Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    niin mulla on laitoksessa missä asun siis hoitokotissa niin käytössä 5g yhteys reititin on tp-link x80 5g reititin ja siihen on liitetty korkealla yliseinällä oleva haravaanteeni siis kaksi anteenia tankossa ja se reittimessä kiinni niin kysyn nyt että tarviiko mun ostaa tuohon tp-link x80 5g reittimeen tp-link mesh järjestelmää kun reititin käytössä tietokoneessa ethernetillä vaan onko niin että jos on ulkoinen anteeni tietokone käytössä niin ei tarvi ostaa mesh wifi järjestelmää että anteeni auttaa myös wifin kautta toimiviin laitteisiin niin että lataus ja lähetys nopeus on sama niin sellaista mietin että miten on asia että tarviiko ostaa wifi mesh järjestelmää vai hoitaako mun tietokoneessa ethernet kautta ja reittimeen liitetty ulkoinen anteeni saman asian vai jos haluan wifin toimivan ilman häiriöitä niin täytyykö mun hankkia wifi mesh järjestelmä vai hoitaako anteeni myös wifi verkon laitteiden netin käytön

2.  
  3. 1pertti

1pertti Senior member

Kiitokset:
    1,243
    Pisteet:
    243
    Se Mesh on tarkoitettu tilanteeseen, jossa yhden laitteen muodostama langaton WiFi-yhteys ei kata koko asuntoa. Mesh siis laajentaa langatonta verkkoa ja sitä tarvitaan isoissa asunnoissa, joissa on useita huoneita ja ehkä useampi kerroskin.
    Kun sinulla on yhteys TP-Link-reitittimestä tietokoneelle toteutettu ethernet-kaapelilla, et tarvitse Mesh-järjestelmää mihinkään.

Ulkoinen antenni parantaa mobiiliverkon ja reitittimen välistä yhteyttä, Mesh laajentaisi sisäistä WiFi-yhteyttä tiloihin, joissa WiFi ei yhdellä "purkilla" toimisi riittävän hyvin väliseinien aiheuttaman vaimennuksen takia.

Jaa tämä sivu