Moro Itsellä katkeaa laajakaista kuunlopussa ja olen miettinyt eri vaihtoehtoja. Mitään huippuvaihtoehtoa ei ole vastaan tullut. Pakko kysyä. Käyttääkö kukaan teistä mobiililaajakaista liittymillä torrent ohjelmia ja lataa tiedostoja? Onnistuuko se edes? esim. äsken latailin uusimman "Unigine Heaven DirectX 11" softan ja nopeimman lataus nopeuden sain torrentilla. jos päädyn mobiilimokkulaan niin joudunko tyytymään hitaisiin latauksiin? -Megazero Lisäys...
Ainakin itselläni toimii vallan mainiosti. Ainoastaan pelit jotka vaativat lyhyen pingin voivat heittää häränpyllyä mokkulan kanssa. Eli tulee juuri niin nopeasti kuin vain kaistaa ja kenttää löytyy (eli HSDPA kenttää, EDGE:llä ei latailla edes Youtube:n videoita siedettävästi).
Jos olet 3G-alueella eikä verkossa ole ruuhkaa niin kyllä sitä ihan siedettävästi ainakin surffailee. Itsellä ei ole kokemusta kuin megaisesta mobiiliyhteydestä. Pingi on mitä on, muutaman sata millisekuntia joten verkkopelejä ei mokkulalla pelata.
Onko 3g mokkulan reitittimiä/hubeja olemassa, että voisi esim yhden mokkulan jakaa helposti kahden koneen kesken? tai kuinka se onnistuisi helpoimmin?
Kannattaa sitten huomioida, että toisin kuin kiinteissä yhteyksissä, mobiilipuolella se luvattu nopeus on se maksimi. Käytännön nopeus voi olla mitä vain sen ja nollan väliltä riippuen tukiasemasta ja verkon ruuhkaisuudesta. Joten älä Megazero tuudittaudu siihen että saat tuon 14 megaa sekunnissa tulemaan jatkuvasti.
Jep. En en. Tyytyväinen olisin jos pääsisi noin 3megan nopeuksiin tuolla. eli jotain 350kt/s. Jonka luulen olevan hyvinkin mahdollista. Katsoin Elisan kuuluvuus alue sivulta että asun UMTS 2100 alueella. Eli kartan mukaan ainakin minulla pitäisi toimia tuo saunalahden liittymä täällä ihan hyvin. Joensuu, Lepikkokuja Maksoin tähän asti 30€/kk ja tuo on vain 14€/kk siinä tulisi säästettyä vuodessakin ihan mukavasti.
Nyt on Saunalahti nopsa+ multi sim 14€ tilailtu. Kännykän kautta käytän nyt nettiä ja nopeus noin 1,5megaa speedtestillä.. tuohon hintaan netti kännykkään ja koneeseen ihan ok. varmaan nopeutta tulee jonku verran ku saa mokkulan tuon 5800XM tilalle. Kiitos kaikille jotka ovat vastailleet ja auttaneet päätöksessä. T: Tyytyväinen mokkulan omistaja. xP
Meni mokkulan saapumisessa jokunen viikko. Nopeus lähes koko ajan tätä luokkaa: Riittää hyvin minulle ja hinta/laatu suhde on kohdillaan! 13€/kk Netti kännyliittymään ja multisim+nettitikku samaanhintaan.
Moro. Itellä kans tuo Saunalahti nopsa+ multi sim Desiressä ja Huawei E1820 mokkulassa. Nykyisessä kämpässä tuo toimii erittäin huonosti. Downi jotain 0,5 Mb/s ja uppi alle 0,1 Mb/s. Lähetin kyllä saunalahdelle asiasta jo palautetta ja sanoivat tutkivansa asiaa. Olen kyllä muuttamassa uuteen kämppään parin kk:n kuluttua ja siellä toimi suunnilleen samoilla nopeuksilla kuin MEGAZERO:lla. Töissä toimistollamme tuo mokkula toimii pirun hyvin, saanut jotain maksimissaan 8 Mb/s Downeja ja 1 Mb/s uppeja. Yleensä kuitenkin jotain 6-7 Mb/s. Saitko MEGAZERO minkä mokkulan saunikselta? Mulle piti tulla joku mokkula minkä max nopeus piti olla jotain 7,2 Mb/s, mutta toimitusvaikeuksista johtuen lähettivät tuon paremman mokkulan jolla pääsee jopa 14,4 Mb/s asti
Joo itse sain myös sen jolla pääsee sinne 14,4mb/s saakka Niihin nopeuksiin tuskin ikinä pääsee, mutta onhan se kiva tietää että ei jää ainakaan siitä kiinni. Asetuksista olen laittanut että käyttää vain 3G verkkoa, muuten se hyppisi koko ajan 2G-3G verkon välillä jolloin olisi välillä järkyttävän hidas.
Juu, tuskin koskaan (ainakaan lähivuosina) noihin nopeuksiin päästään, mutta eipähän tosiaan jää mokkulasta kiinni Itsekkin laittanut vain käyttämään 3g verkkoa ja hyvin se siinä pysyy kokoajan. Onneksi on vielä kiinteä laajakaista täällä nykyisessä kämpässä, jossa tuo mokkula toimii huonosti. Uuteen kämppään tulee sitten vain tuo mokkula, koska ei kiinnostanut liittyä Elisan talokaapeliverkkoon kun se olisi maksanut 1820€...
Taitaa tämä mokkuloilla juhlinta ja mobiilioperaattorien hehkutus jäädä melko lyhyeksi http://www.ts.fi/online/kotimaa/148455.html Itse olen huomannut sen, että iso osa ihmisistä sokaistuu täysin mokkulamyyjien puheista. Kuullaa ja tajutaan vain kohdat tyyliin "maksiminopeus" ja "edullinen hinta". Sitten tilataan se mokkula kahden vuoden sopimuksella ja irtisanotaan kiinteä laajakaista, "kun se on on niin kallis ja hidas verrattuna mobiilikaistaan." Sonerahan on jo aloitellut tätä rajoittelusysteemiä. Sehän myy maksiminopeudella toimivaa mokkulaa hintaan 9.90EUR/kk, mutta tiedonsiirtorajana on 1 gigatavu kuukaudessa jonka jälkeen yhteys katkeaa. Uutisia lukiessa eri sivuilta tulee liikennettä helposti ainakin 50 megatavua, joten ei siinä kovin paljoa tarvitse surffailla niin ohops, kiintiö onkin kuluvalta kuulta täysi. Kyllähän tuo mobiilinetti ihan näppärä on, itselläkin on kännykässä 384kbit/s matkanetti, mutta ei mokkulasta kiinteän kaistan korvaajaksi ole kuin aniharvoissa tapauksissa (netinkäyttö rajoittuu sähköpostiin ja pankkiasioiden hoitoon)
Tuo on uutinen vain juuri noille riemuidiooteille jotka luulevat että mobiilinetillä korvataan oikea internet-yhteys. Katkaiseeko Surina tuon yhteyden ihan täysin, vai pudottaako vain latausnopeuden ihan pohjamutiin? Ainakin Ruotsin puolella noissa mobil bredbandeissa on 2/5/10 gigan kuukausipaketteja, joissa tuon rajan jälkeen yhteys ei katkea, vaan nopeus putoaa johonkin megan kieppeille.
Se katkeaa kokonaan sen gigatavun jälkeen. Tuollaisen nopeuden pudottamisen tiedän olevan käytössä ainakin AinaComin myymässä mobiilikaistassa, siinä muistaakseni kahden gigatavun jälkeen nopeus rajoitetaan GPRS-tasolle. Nimenomaan. Näitä ihmisiä vain on valitettavan paljon.