Noniin, olen varsinainen keltanokka tällaisissa asioissa, eli antakaa anteeksi, jos kyselen nyt turhia... Eli siis, ongelma koskee .mkv -tiedostojen toistamista. (tiedostoissa lukee myös h264, mutta en tiedä onko sillä vaikutusta asiaan.) Olen kokeillut sekä Media Player Classicilla, VLC:llä ja Core Media Playerillä, mutta tuloksetta. Ilman mitään codecceja kuva ja ääni toimivat ongelmitta, mutta tekstitystä en saa päälle. Sitten kun asennan tarvittavat codecit (olen kokeillut mm.Combined Community Codec Pack:iä.), näkyvät tekstit loistavasti, mutta kuva laahaa osittain äänen perässä, nykii (VLC) tai teksti ei vieläkään toimi (Core Media Player) Osaisiko joku hieman ohjeistaa asiassa.
Tämä on nytten 3.kerta kun vastaan saman tyyppiseen ketjuun,mutta olkoon menneeksi.DVD:lle en ole tottunut laittamaan leffoja, mutta omien taitojeni mukaan muuta tiedosto "Prism Video Converterilla" tiedosto .avi muotoon ja lataa viellä VLC.tekstit .srt muotoon oikella hiiren klikkauksella sitten klikkaat video/tekstitysraita/lataa tiedosto ja etsit tekstit ja sitten niitten pitäsi toimia oikein.VLC ei yleensä tarvitse erillisiä codecceja.
Missä muodossa tekstit ovat? Mkv:n ei pitäisi vlc:n kanssa haitata mitään. Jos tekstit ovat mkv:n sisällä, klikkaa oikealla kuvaa, valitse video > tekstitysraita. Jos tekstit ovat erillisessä tekstitidostossa, nimeä nimeä tiedostojen rungot yhteneviksi ennen avaamista.
Siis, olen käyttänyt VLC:tä ties montako vuotta. En siis ole tapaus joka hämmentyi nähdessään oudon ohjelman. Aiemmalla koneella pelasi kuin unelma. Nyt on alla teknisistä ongelmista johtuen uusi (tosin entuudestaan isän yli 3v. vanha) kone. Olen aiemmin katsonut matroska-tiedostoja ihan hyvin. Mutta tällä koneella nyt pätkii. Convertoimista en haluaisi tehdä, sillä se on lievästi sanoen äärimmäisen rasittavaa näin pidemmän päälle. Tekstit ovat siis jo tiedostossa valmiina, eivärkä mitään .srt -irtotiesdostoja. Olen optannut joko katsomista ilman tekstejä, jos ovat englanniksi ruotsiksi tai japaniksi. Ranskankielellä joudun siirtymään pikkuveljen koneelle. Se pelaa samat tiedostot kuin unelma. (Omalta koneelta on nyt kaikki codecit veks, eli VLC toistaa kyllä eri audiot, mutta tekstityksiä se ei "löydä".) Eräs "tietokoneasiantuntija"-ihminen lupasi tulla chekkaamaan tilanteen. Editoin, jos hän saa tilanteeseen selkoa...
Aikas hämärää. Kokeile muitakin matroska.org:n suosittelemia softia: http://www.matroska.org/downloads/windows.html