Elikkä pitäs saada 720p video DVD:leylle tekstien kanssa. Millä ohjelmalla onnistuu, niin että kuvan laatu pysyy hyvänä? Kokeilin Avi2DVD Ohjelmaa, mutta se ei tehnyt kun muutaman AudioStream ja tekstitiedoston... Mikä sinäänsä outoa... Eli millä ohjelmalla hoituu? Pitäs kuvanlaatu saada pysymään samana ja DVD:lle niin että näkyy DVD Soittimessa...
Ainoa helppo ja nopea mitä minä tiedän on ConvertXtoDVD, joka tosin on maksullinen (maksuttomien versioiden mkv tuesta en tiedä). Mutta onnistuu se niinkin, että converttaat avidemuxilla sen aviksi, ja sitten avin vedät jollain ilmaisella softalla. Tämä tosin hörppää rutosti aikaa etenkin hieman vanhemmalla suorittimella. Vertaukseksi: 42min 720p-mkv videon konversio kellotetulla (3.0GHz) Q6600:lla 720p-aviksi vei jotain 30min. Ja jokatapauksessa: vaikka lähtömateriaali olisikin 720p, niin DVD-konversiossa se joudutaan downscaleaamaan normiin PAL-resoluutioon, koska normisoittimet eivät vain yksinkertaisesti tue HD:tä. Että tappiolle jäät, vaikka millä converttaisit Ps. Jos omistat Divx-soittimen, niin kannattaa koettaa muunttaa se mkv --> divx/xvid-aviksi (tietenkin 720p resoluutiolla) ja sitten polttaa datana DVD:lle. Takeita ei ole, että toimisi, mutta joillain kuulemma toiminut - minulla ei. Ellet sitten kannettavaa omista; sehän on kätevää liittää taulutelevisioon vaikkapa VGA:lla - toimii hieman huonommallakin prosessorilla, jos vain on oiekat koodekit käytössä.
Joo, itellä on juuri tuo maksullinen ConvertXtoDVD, siinä kun avaa .mkv videon, niin se pyytää laittamaan pituutta, (ei itse osaa lukea) ja kun olen pituuden laittanut, tekstejä ei pysty liittämään, ja kun painan Convertoi, niin tulee Error! Onkohan päivitykset vialla tai jotain...? Versio näyttää olevan 2.0.13.128. Kokeilen tuota avidemux ohjelmaa... EDIT: Päivitin ohjelman, nyt muuntaa mukisematta... : D
Juu eipä näytä onnistuvan VSO:n softalla 720p muunnos... Teräväpiirtovideo + PS3 yhdistelmälle siis täysin turha softa. Muuten vaikuttaa erittäin pätevältä. Harmi kun mkv2vob on niin onneton räpellys ettei silläkään saa mitään aikaiseksi. Millä siis saa muutettua .mkv tiedostot vaikka vobeiksi tai mpeg:ksi jotta ne voi katsella tarjotulla HD resoluutiolla pleikkari kolmosella? Voi vastata vaikka pikaviestilläkin...