.mkv, dvd; s/pdif -puheäänet ei toimi

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi pezedee 22.04.2009.

1. pezedee

pezedee Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tässä kokoonpano:

Vista, Terratec Aureon 7.1 PCI -äänikortti, s/pdif lähtö optisella kaapelilla, Sony kotiteatterivahvistin (mm dolby digital)

Ongelma siis äänien kanssa ja se korostuu puheäänien puuttumisena. Äänet toimivat ihan normaalisti muuten, mutta heti kun laittaa s/pdifin päälle, niin vahvisitin ei niitä suostu kunnolla toistamaan. Puheet puuttuu kokonaan tai osittaain riippuen vahivistimen säädöistä. Esimerkkinä puhe kuuluu kaikista kaijuttimista (5.1) jos sen saa ylipäätään kuulumaan.

Codecina olen kokeillut useita yhdistelmiä, kuten:
    - ac3 + ffdshow + haali
    - cccp (combined community codec pack)
    - k-lite
    - näiden kaikkien yhdistelmät

Playerinä testaillut
    - Mediaplayer classic
    - Windows mediaplayer
    - VLC player (tässä ei muuten äänet toimi sitäkään vähää (jää jankkaamaan, niiq esim cdissä kun on joku naarmu))

DVD:t ja useat eri .mkv tiedostot on myös ollut testissä

Vahivistin näyttäisi tunnistavan dolbyt ja ottaa kaikki kaijuttimet käyttöön, mutta silti ääni vääristyy jostain syystä. Avi-tiedostot toimii näköjään ihan normisti.

Lisäyksenä vielä, että vanhalla koneella viime vuoden puolella vahvistin toimi ihan normisti ja dvd-ääni oli moitteeton samalla s/pdif kaapelilla ja k-lite packillä. .mkv ei silloin ollut testissä.

2.  
  3. marlee82

marlee82 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla oli sama ongelma just noissa monikanavaäänissä, ettai puhe kuulunut..

Mulla ratkes sillain ongelma, jos käytät ac3 filtteriä, että laitoin Spdif välilehdeltä directshow optionsista täpän kohtaan: disallow pcm output in spdif mode. Niin lähti puhekin kuulumaan.

Jaa tämä sivu