Mitkä levymerkit kopiosuojaavat ja millä menestyksellä?

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi acido 01.06.2005.

1. acido

acido Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kohdistan kysymykseni siis kaikille aktiivisille musan kuuntelijoille. Mitä levymerkkiä kannattaa välttää, jos ei halua kelvottomia äänitteitä hyllyynsä? Onko joku kopiosuojaustekniikka joka on siedettävämpi (ostajan kannalta), kun muut?

Tiedän että on olemassa hyviä sovelluksia suojausten kiertämiseen. Olisi vain kiinnostavaa saada kuva, mitkä firmat vielä tuuppaavat roskaa markkinoille ja onko se vielä yleistäkin? Eli kyse olisi cd-muodossa myytävästä räimeestä.

2.  
  3. nrautava

nrautava Guest

Noista kopionsuojauksista:
    Mä teen aina jokaisesta ostetusta levystä kopiot, kun kuuntelen musaa kotona, autossa, mökillä, ukona (ei niitä voi ostaa uudestaan ja uudestaan kaupasta, kun tulee naarmu levyyn).
    En ole törmännyt yhteenkään CD-audio levyyn mitä en olisi voinut kopioida... joten mitkä kopionsuojaukset???

ja vältä maxelin ja muitten halpalevyjä (jos ostat ns blank cd:n)

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 01.06.2005
  4. acido

acido Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarkoitin tuolla "levymerkillä" siis levy-yhtiön nimeä tms., enkä sitä, mitkä aihioista ovat laadukkaimpia.

5. nrautava

nrautava Guest

Jaaa (en ajatellut kysymystä ihan oikein)
    Mutta siltikin, en tiiä yhtään levy-yhtiötä, jonka suojaukset olisi edes mainittavia...

6. acido

acido Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vielä mun pointista. Olen vaan utelias tietämään missä määrin Suomessa vielä kaupustellaan cd-läpyköitä, jotka ovat viallisia. Ja siten mitkä bändit taikka yhtiöt vievät vielä pohjaa hyvitysmaksujen kiskonnalle?

En epäile yhtään sitä että kopiosuojausmenetelmät olisi mikään este kenellekään.

Viimeksi muokattu: 01.06.2005
  7. Jouko?

Jouko? Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    32
    Pisteet:
    78
    Mitä nyt oon huomannut että Sonylla on ollu aika hyvät suojaukset mutta EAC:llä ne on pystytty kiertämään :)

Jaa tämä sivu