Mitkä asetukset valita Premier Elementsissä, kun Full HD-kameralla on kuvattu SD-laatua?

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi kattinka 21.01.2011.

1. kattinka

kattinka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!

Minua riivaa seuraavanlainen aloittelijan ongelma: olen ostanut Aboben Premier Elemets 9-editointiohjelman, mutta minulla on selkeästi jotain vääriä asetuksia tms, koska ohjelma tökkii pahan kerran yrittäessäni editoida Full HD kameralla otettua SD-kuvaa.

Osaisiko joku täällä siis vastata seuraavaan kysymykseen: mikä asetus minun pitää PE9:ssä valita, jos kuva on tallennettu

1) MXP (24 Mbsp)
    2) FXP (17 Mbsp)
    3) XP+ (12 Mbps)
    4) SD (7 Mbps)
    5) LD (5 Mbps)

laatuisena? Kamerassa on mahdollista valita nämä 5 kuvalaatua (recording mode). Tietääkö joku, jaksaako PE edes pyörittää sitä ihan oikeaa Full HD:ta, eli MXP-laatua?

Kamera on Canon Legria HFS200 ja myllynä toimii Mac Book Pro, jossa Intel Core i5-prosessori ja muistia 4 Gt. En tiedä, onko seuraavalla tiedolla väliä, mutta näytönohjain on Intel HD Graphics.

Terveisin,

Kattinka

2.  
  3. Japsu1

Japsu1 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eipä valitettavsti taida osata, eli varmemmin saat kysymykseesi vastauksen digivideo.fi:n sivuilta. Siellä porukalla on paremmin kokemusta itsekuvatun videon käsittelystä. ;)
    http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewforum.php?f=2

PS. Tuolla Legria HFS200 kameralla et pysty tallentamaan SD-laatuista videota, ainoastaan erilaatuista (vähintään 1440 x 1080) HD eli teräväpiirtolaatua...
    SD:llä yleensä tarkoitetaan jotain 720x576 tai heikompaa resoluutiota joitten parhaat versiot on käytössä DVD-levyillä tai miniDV-kameroiden nauhoilta lähtöisin...

4. kattinka

kattinka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ok, kiitos vinkistä. Kyselläänpä digivideotyypeiltä :)

Jaa tämä sivu