Miten voin vaihtaa ip osoitteeni?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi tombaaa 20.06.2005.

1. tombaaa

tombaaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli miten voisin vaihtaa ip osoitteeni?

2.  
  3. Topcopy

Topcopy Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Et mitenkään jos sulla on itse syötettävä ip, mutta jos haet sen dhcp palvelimella niin se vaihtuu itestään joskus. En oo varma, mutta kai netin tarjoalta voi kysellä sitä vaihtamista.

Viimeksi muokattu: 20.06.2005
  4. tombaaa

tombaaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  5. JullePuh

JullePuh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toi ohje ei nyt varsinaisesti tarkoita IP osoitteen vaihtoa tossa mielessa, Vaan toi tarkottaa sitä, että jos käytät konettas esimerkiksi kahdessa eripaikassa ja niissä molemmisahan on tietysti omat verkkoasetuksensa ja ne täytyy muuttaa oikeaksi päästäseen verkoon.

Sun yhteyden tarjoajas on se, joka sulle määrää sen IP:n. jos se on kiinteä (jota epäilen) niin ainoa joka sen voi muuttaa on yhteydentarjoaja. dhcp:ssä osoite voi muuttua mutta nykysin noi palvelun tarjoajat on kyllä aika laiskoja muuttelemaan niitä.

Oon sokea näköjään tossa päällähän on ihan hyvä ohje. Sinne vaan rohkeasti soittoa tai sähköpostia. niillähän kai on jopa velvolisuus neuvoa ongelmatilasteissa.

Mä luulen , että jos jaksat pitää sen konees tarpeeksi kauan verkosta irti niin kyllä toi dhcp osoite vaihtuu. Se kestää juuri niin kauan että, yhteyden tarjoaja on ehtinyt antaan sen sun osoitees toiselle koneelle, silloin sulle annetaan verkkoon liityessä seuraava vapaa osoite.

Viimeksi muokattu: 20.06.2005
  6. lam0r

lam0r Guest

..

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 20.06.2005
  7. tombaaa

tombaaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    lam0r, noissa jutuissa, niin muka voi vaihtaa ip:n?

8. konverter

konverter Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Paras keino on lopettaa se teamkilling ja muu vastaava tyhmä käyttäytyminen nettipeleissä niin ei tarvi tuollaisia murehtia. Kerrohan että mistä pelistä ja servusta on kyse jotta saa varoa ja etenkin millä nickillä pelaat?

9. Sakke88

Sakke88 Active member

Kiitokset:
    19
    Pisteet:
    68
    ip vaihtuu tekemällä verkkosillan kahden yhteyden välille.
    Network Connections kun tuolla on kaksi eri yhteyttä niin teet niiden välille verkkosillan (bridge connetion)
    jos siellä ei satu olemaan kahta niin lataat jonkun ohjelman minkä mukana tulee yhteys esim. bluethoot adapterin ohjelma

Jaa tämä sivu