Elikkäs ku jos ottaa vaikka screenshot se on pelkkä kuva, mutta miten saa videona mitä tekee? jos pitäs vaikka jotain peliä tai muuta mitä tekee koneella niin siitä video? Vai onko ees mahollista? Ei siis mitenkää että video kameralla kuvaa vaikka näyttöä.
Paa vaikka Webbikamera ottaan videokuvaa mistä kulmasta tykkäät. Se on sitte suoraan koneella ihailtavana, tai vaikkapa poltettavana. :/
Eiku mä aattelin niinku että ei tarvis sillee, huono kuva tulee ku ei ookku tommonen huono webkamera. Että niinku näytön ohjain osais jollaki softalla laittaa videolla mitä koneella tapahtuu...
Kattelin äkkiä ja löysin tälläisen ViewletCam 1.71 http://www.download.com/ViewletCam/3000-2075_4-10390783.html?tag=lst-0-1">
VHS-nauhalle saat helposti. Jos tiedät kuinka saat kuvan koneelta television ruudulle, voit myös kytkeä TV:n paikalle VHS-nauhurin.
Itse olen joskus käyttänyt pientä kikkailua vaativaa mutta melko hyvälaatuisen lopputuloksen antavaa keinoa... eli tietokoneen tv-out liitännästä kaapeli saman tietokoneen video-in liitäntään, sen jälkeen tv-out liitäntä kloonitilaan ykkösnäytön kanssa ja videonkaappaus nauhoittamaan video-in liitännästä... Kätevä keino esim. silloin jos haluaa tallentaa pysyvästi koneelle rajallisella katseluajalla olevan videotiedoston ;-) Eli samalla kun video katsotaan se "nauhoitetaan" uudelleen esim. divx pakattuun muotoon, jolloin kopioituu ainoastaan kuva ja ääni ja kaikki muu tiedoston sisältämä data (lue: kopiointisuojaus/käyttörajoitus) jää pois Tämähän ei sitten ole masinoitua keskustelua... pelkästään ajatusten vaihtoa ;-)