Miten voin varmistaa, että vastaanotan todella Dolby Vision -ohjelmaa esim. Apple TV+:sta. Olen jo varmistanut Dolby Atmos -vastaanoton (asetus näkyy kahdessa paikassa ja tunnistan äänen.) Minun kotiteatterini: Sony Bravia 5 K-65XR5, Apple TV 4K, Sony UBP-X800, Denon AVR-X1400H. Iso kiitos avustanne jo etukäteen!
Samaa asiaa on pohdittu mm. tuossa keskustelussa: Miten tunnistaa, onko elokuvassa Dolby Vision? : r/4kbluray
Kyllä se yleensä näkyy kuvalaitteen kuvatilana. Mulla ainakin töllö vaihtaa kuvatilaksi Dolby Vision tms. ei voi olla huomaamatta.
Kiitos vastauksestasi. Minulla Sony Bravia 5 K-65XR5 vuosi malli 2025 (ostettu marraskuussa). Löydän ainoastaan Tulosignaalin tiedot -kohdasta: HDR/SDR: HDR (HDR10). Ja se ei vaihdu ollenkaan Dolby Vision -tilaan, vaikka katsoisin TV:n digitaalista kanavaa (HDR/SDR: SDR) ja sitten vaihtaisin Apple TV+ -suoratoistoon katsomaan Monarch-sarjaa, joka lähettää varmasti Dolby Vision - tilassa. Eli signaaleja on kolme: Dolby Vision, HDR / HDR10 ja SDR. Televisioni, Denon-vahvistimeni ja Apple TV 4K -mediatoistimeni kaikki tukevat noita noita kolmea. Mutta ongelma on se, että en mitenkään fyysisesti näe lähettääkö kotiteatterini Dolby Vision -tilassa? Olen etsinyt kaikkialta TVn asetuksista, mutta en löydä mistään edes Dolby Vision -termiä. Löysin, että voin tehdä Videosignaalin asetukseksi seuraavat valinnat: HDR-tila: Autom., HDR10, HLG tai Pois. Toivottavasti osasin kuvata ongelmani ja saatko kiinni jostain kohdasta? Mikä TV sinulla on ja voitko yst. laittaa näyttökuvan omista asetuksistasi. Siitä voisi olla myös apua.
Tiedoksi: Olen edistynyt seuraavasti: Sain Doby Visionin toimimaan ohittamalla AVR:n eli kytkin Apple TV 4K:n suotaan Bravia 5:n eARC/ARC HDMI 3 -porttiin. Bravia 5:n Tulosignaalin HDR/SDR-kohdassa näkyy nyt Dolby Vision ensimmäisen kerran. Samoin Apple TV 4K:ssa näkyi Dolby Vision ja sain asetettua sinne 4K Dolby Vision 60 Hz. Jäljelle jää selvitettäväksi miksi Denon AVR-X1400H ei toiminut tällä kokoonpanolla? Vaihdan ainakin HDMI-kaapelin nopeammaksi 18->48 Gbps ja specsin mukaan Dolby Visionia tukevaksi ja tutkin tarkkaan AVR:n käyttöohjeen asetukset.
^ Kun Kuukkelin tekoälyn mukaan tukee, mutta vaatii päivitystä ja mahdollisia lisätoimenpiteitä senkin jälkeen: