Miten varmistaisin, että vastaanotan Dolby Vision -ohjelmaa?

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi timodahlg 04.12.2025 klo 15.04.

1. timodahlg

timodahlg Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Miten voin varmistaa, että vastaanotan todella Dolby Vision -ohjelmaa esim. Apple TV+:sta. Olen jo varmistanut Dolby Atmos -vastaanoton (asetus näkyy kahdessa paikassa ja tunnistan äänen.) Minun kotiteatterini: Sony Bravia 5 K-65XR5, Apple TV 4K, Sony UBP-X800, Denon AVR-X1400H. Iso kiitos avustanne jo etukäteen!

2.  
  3. 1pertti

1pertti Senior member

Kiitokset:
    1,274
    Pisteet:
    243
    timodahlg kiitti tästä.
  4. timodahlg

timodahlg Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksestasi! Tutustun tuohon keskusteluun ja kommentoin miten edistyin.

5. vps358

vps358 Active member

Kiitokset:
    249
    Pisteet:
    93
    Kyllä se yleensä näkyy kuvalaitteen kuvatilana.
    Mulla ainakin töllö vaihtaa kuvatilaksi Dolby Vision tms. ei voi olla huomaamatta.

timodahlg kiitti tästä.
  6. timodahlg

timodahlg Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksestasi. Minulla Sony Bravia 5 K-65XR5 vuosi malli 2025 (ostettu marraskuussa). Löydän ainoastaan Tulosignaalin tiedot -kohdasta: HDR/SDR: HDR (HDR10). Ja se ei vaihdu ollenkaan Dolby Vision -tilaan, vaikka katsoisin TV:n digitaalista kanavaa (HDR/SDR: SDR) ja sitten vaihtaisin Apple TV+ -suoratoistoon katsomaan Monarch-sarjaa, joka lähettää varmasti Dolby Vision - tilassa. Eli signaaleja on kolme: Dolby Vision, HDR / HDR10 ja SDR. Televisioni, Denon-vahvistimeni ja Apple TV 4K -mediatoistimeni kaikki tukevat noita noita kolmea. Mutta ongelma on se, että en mitenkään fyysisesti näe lähettääkö kotiteatterini Dolby Vision -tilassa? Olen etsinyt kaikkialta TVn asetuksista, mutta en löydä mistään edes Dolby Vision -termiä. Löysin, että voin tehdä Videosignaalin asetukseksi seuraavat valinnat: HDR-tila: Autom., HDR10, HLG tai Pois. Toivottavasti osasin kuvata ongelmani ja saatko kiinni jostain kohdasta? Mikä TV sinulla on ja voitko yst. laittaa näyttökuvan omista asetuksistasi. Siitä voisi olla myös apua.

Jaa tämä sivu