Miten tekstit leffaan, leffat dvd:lle + ohje??

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi muttukka 23.06.2008.

1. muttukka

muttukka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tiedän että aiheesta on miljoona eri ketjua mutta tuntien etsimisenkään jälkeen en löytänyt yhdestäkään OHJETTA.

Asia: Leffat löytyy koneelta avina. Tekstit löytyy subina. Molemmat erikseen samassa kansiossa.

Kysymys: Miten saan ja millä ohjelmalla laitettua tekstit leffaan ja poltettua ne dvd:lle jota voin katsoa dvd-soittimesta?

Moni sanoi että Nero Visionilla pitäis pystyä saamaan subit leffaan, mutta miten? Tarvitsisin siis ohjeet tyyliin 1. paina "lisää" 2. paina "sitä tätä ja tota". Eli ihan tarkat ohjeet, kun en ymmärrä miten ne tekstit leffaan.

Olen käyttänyt FilmMachinea ihan kiinteiden tekstien tekoon, mutta se tekee sitä niin hitsin kauan (6-12 TUNTIA) joten ei kiitos sitä enää.

Nero Visionilla kun nyt yritin niin en löytänyt muuta paikkaa kuin sen että "tee oma dvd videosi" ja sieltä löysin ainoastaan kohdan "lisää video". Sen lisäsin, mutta missä ja mihin lisätään subit? Tarvitsen siis kipeästi neuvoja.

Ffdshow mulla on, mutta en ymmärrä miten se nyt tähän liittyy, se meinaan mainittiin monissa ketjuissa.

Miten kauan teillä menee aikaa siinä että saatte tekstit leffaan ja leffan poltettua levylle? Kun tuntuu typerältä että esim. filmmachinella menis niin kauan aikaa kun pelkkä leffakaan ei kestä kuin alle 2 tuntia! Help mii =)

2.  
  3. aarol

aarol Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ohjelmat tunnistavat tekstitys tiedoston yleensä vain jos avi:n ja sub:in nimi on sama. Esim. elokuva.avi ja elokuva.sub. Tietääkseni tällä tavalla esim. ConvertXtoDVD polttaa subit videoon kiinni ja levylle.
    Korjaus: ConvertXtoDVD ei polta tekstejä kiinni videoon, vaan tekee niistä normaalit DVD-tekstit.

Viimeksi muokattu: 23.06.2008
  4. muttukka

muttukka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu, leffan nimi ja subin nimi onkin ihan täsmälleen sama mulla. Mutta edelleenkään en tiedä miten saisin ne levylle.

5. aarol

aarol Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  6. muttukka

muttukka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen nyt käyttänyt tota ConvertXtoDvd, mutta miten saan sillä laitettua kaksiosaisen leffan dvd:lle? Eli minulla on leffaA.avi ja leffaA.srt sekä leffaB.avi ja leffaB.srt. Miten saan leffan siis yhdistettyä "kokonaiseksi" niin että myös tekstit tulee mukaan "kokonaisuuteen"?

Laitoin meinaan toisen puolen leffasta "lisää video-osio" + napista ja siihen tuli tekstit ihan ok:sti, mutta miten saan sitten lisättyä sen toisen puoliskon leffasta teksteineen? Ja niin että se tulisi yhteen putkeen sitten se leffa?

7. aarol

aarol Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  8. marlee82

marlee82 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tai jos ei sua haittaa että leffa on kahdessa osassa myös dvd:llä. eli esim. osa 1 ja osa 2. Niin käytä sitää samaa "lisää video-osio" nappia sen leffaB:n kohdalla, se tekee levylle kaksi eri osaa. Eli kun eka osa loppuu, niin painat vaan play sen toisen osan kohdalla.

Jaa tämä sivu