Eli mulla kaapeli yhteys ja hommasin tommesen siemensin se105 reitittimen, ja mulla siis pöytäkone ja läppäri jossa on se wlan-yhteys. niin miten suojata toi wlan-yhteys ettei joku seinän takana oleva kloppi skaappaa mun verkkoa sen läppärillä? ja miten noiden reittikoneiden palomuurit yleensä pelaavat? kannattaako kuitenkin pitää päälllä viel ns. omaa muuria koneessa? Ei ole varmaankaan mitään idiootti varmaa systeemiä mut kuitenkin jos jotenkin pystyis edes vähän hidastamaan sen klopin toimia Thänx juu..
Onks siinä mitään salasana suojausta esim. Wep suojausta. Jos on, pistä se päälle. Mulla on sellanen tossa D-linkin DI-517.
WEP(Wireless equiwalent protection) toimii jonkin aikaa, mutta se on helppo murtaa. Pistät verkon mainostuksen pois ja jonkin vahvemman suojauksen päälle jos löytyy kuten WPA. Rajoita lisäksi yhteydet valikoiduille MAC osoitteille(omat koneet).
Kyllä 256-bittisen wepin pitäisi riittää kerrostalon betoniseinien lisäksi. Saa kloppi aika kauan skannailla passuavaruutta että napsahtaa. Voit varmaan myös routerista tarkkailla mitä liikennettä ja miltä koneilta verkossa on liikkunut.
Seuraava linkki on heti ekalla sivulla googlen haussa. En ota mitään vastuuta jos joudutte sanaharkkaan naapurin kanssa kun se ei osaa suojautua. Näin WEP crakätään näin kymmenessä minuutissa.(Video) http://whoppix.hackingdefined.com/Whoppix-wepcrack.html
No tuo nyt oli 64 bittinen wep . Pitääpä perehtyä tuohon väitteeseen. Joskus vuosi sitten edellisessä standardissa oli noita ongelmia, jos yhtään olen asioista perillä, ei tuo enää taida onnistua.