Miten siirtää koneelta koneelle tiedostoja helposti?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi |Gold| 14.09.2006.

1. |Gold|

|Gold| Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No otsikkohan jo melkein kertookin ongelmani. Eli miten saisin nopeasti ja vaivattomasti siirettyä esim. kuvia, musiikkia sun muita ohjelmia toiselle koneelle? Minkälaisia keinoja tähän on olemassa? Kun niin tietämätön olen. =)

Viimeksi muokattu: 14.09.2006
  2.  
  3. LcD

LcD Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  4. qwerty83

qwerty83 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos on kysessä suurehkot määrät tiedostoja niin silloin kannattaa käyttää ulkoista usb kiintolevyä, varsinkin jos ei ole kauheasti kokemusta tietokoneista

5. microbi

microbi Active member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    itse olen ollut "laiska", tosin kyseessä ollut todella suuret tietomäärät => olen ihan pokkana laittanut toisen levyn (sen mistä halunnut tietoja siirtää) kiinni koneesen ja kopionnut/siirtänyt tarvittavat tiedostot toisella levylle...en ole alkanut jaksaa kikkailla...

6. Omasual

Omasual Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Riippuu tosiaan siitä, kuinka usein niitä aiot siirtää.

Jos todella usein siirtoa tarvitset, voit tehdä jostain kiintolevystä verkkolevyn, jota käytät molemmilta levyiltä.

Kaverilla on usb-piuha, joka on tarkoitettu tiedostonsiirtoon kahden koneen välillä. Ilmeisesti hyvin pelittää, usein käytössä.

7. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Jos ne ovat samassa talossa, niin ihan ristiinkytketyllä lähiverkkopiuhalla saa yhteyden koneiden välille. Tai jos kumpikin emo vain tukee, USB piuhallakin tosiaan onnistuu, useimmilla emoilla taitaa vaatia tuollaisen erikois-USB-piuhan.

Bluetooth tai WLAN toimivat myös lyhyillä matkoilla. BT 2.0:lla voi siirtää dataa teoriassa jo kohtuullisella nopeudallakin (3 Mbps).

USBiin liittyvä ulkoinen kovo/muistitikku/kamera/mp3-soitin on, kuten jo mainittukin, myös aika kätevä tapa.

Jaa tämä sivu