Ongelmani koskee Ms officea ja sen automaattitista asennusta. Miten saan Officen asentumaan automaattisesti Windows 2000:teen. ongelma ei lopu tähän vaan tarkoituksena olisi saada aikaa "asennus ketju" jossa samalla asentuisi winzip media player ja muita ohjelmia. Tarkoitus olisi saada aikaa sellainen paketti joka vaatisi mahdollisimman vähän työtä asennuksen aikana. Msi paketia olen kokeillut mutta siinä asentuu vain yksi ohjelma kerrallaan jolloin minun tarvitsee aloittaa taas toisen paketin asennus, tämä väli vaihe olisi tarkoitus saada pois kokonaan.......ONKO MAHDOLLISTA...JOS ON NIIN MITEN?
Ei tässä ole siitä kiinni ettei jaksaisi. Tässä on kyse siitä että noi väli vaiheet pitäisi saada pois sen takia että kukaan ei jaksa asentaa 100kpl koneita käsineen. Image ei suoranaisesti saa käyttää....pitää rakentaa samanlainen paketti kuin esim HP:lla on noi Pre-instalation jutut!
Moi D! Itse olen tehnyt seuraavasti "monistusta": - Asennan ensimmäisen koneen kaikki softat mallikoneeseen. - Otan tästä levykuvan Symantecin Ghostilla joko verkkolevylle tai fat32 -osiolle. - Levykuva cd:lle, jos mahtuu ja seuraavaan koneesen levykuvan pudotus - Jollei mahdu, niin sitten dossibootilla levykuvan asennus verkosta - Tuollaisen ~ 1.5GT datamäärän saa menemään Ghostin omalla pakkauksella n. 60%:n originaalista - "Paketti" tippuu toosaan(CD:ltä tai 100MB-verkosta) alle vartissa - Vinkki: Jätä mallikoneesta pagefile pois, niin saat pienemmän imagen - Vinkki2: Tämä toimii menestyksekkäästi köyhän miehen backuppina. Tee ylimääräinen n. 2-3 GT -fat32 osio ja vetäise image sinne aina, kun on 'vakaa' asennus. Toimii myös XP:n ntfs:ssä Ghostin versiolla 7.5. Tietysti muitakin vaihtoehtoja on, mutta olen niin laiska, että kulutan suhteettomasti aikaa keksiäkseni keinoja olla tekemättä mitään
Moi taas, huomasin jälkikäteen tuon imagen käyttökiellon. Ihmettelen vain, miksi (TCO -näkökulma-ajattelu tuhansien käyttäjien ympäristössä) tehokkain tapa on kielletty? Tokihan Sysdiff tai tai joku muu skriptiasennusmalli tai W2K:n(Active Directoryn) oma distribuutiomalli toimii(tai joku vastaava), mutta on riivatun aikaa hukkaava, tämä heittona tutorille(reille)si.. Jos M$:n MCSE tms. kiinnostaa: http://www.cramsession.com
Syy miksi se on kielletty on se että tapa olisi liian helppo. Koska tämä on samalla minun opinnäytetyö koululle niin silloin pitää tehdä jotain hieman erillaista. Imagen teko olisi yksinkertaisesti liian helppo. Tottakai sitä tullaan käyttämään myöhemmässä vaiheessa kun koulu osuus on ohi. Nyt vain pitäisi saada Innosetup toimimaan niin kuin haluan niin sitten taitaa kaikki olla ok! tulen varmaan kokeilemaan myös muita minulle annettuja neuvoja....toivottavasti jokin niistä toimii!!
niin onko kukaan käyttänyt Inno setup nimistä ohjelmaa? Jos on niin onko ohjelman toiminta perjaate tehdä image vai? miten saan monta ohjelmaa asentumaan samaan aikaan ja vielä sillein että jokaiselle tulee oma kansio ect. Olen kokeillut parilla eri tekniikalla ja aina kaikki ohjelmat menevät sekaisin samaan kansioon. Mikä vikana?