Miten saan mobiilisivut normaaleiksi?

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Harkimo84 17.11.2012.

1. Harkimo84

Harkimo84 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi!

Eli mulla on puhelimena Samsung galaxy SII

Ongelma: Miten mä saan internetissä surffatessa sivut näkymään samanlaisena kuin miltä ne näyttää normaalilla tietokoneella?

Olen kokeillut Operaa, Firefoxia ja cromea, mutta aina sama juttu, että esimerkiksi iltasanomien sivu avautuu pelkistettynä mobiilsivuna. Nykyään sama toistuu monella muullain sivustolla...

En käsitä mikä järki on, että en voi valita haluanko käyttää normaalia vai mobiilisivustoa?

2.  
  3. Datanen

Datanen Guest

Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Operan asetuksista voi valita, että näyttääkö se sivut mobiili vai normaalissa muodossa.

4. Harkimo84

Harkimo84 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vaan kun ei toimi esimerkiksi iltasanomiin...kokeiltu on

5. Viljis

Viljis Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    http://www.iltasanomat.fi/?nomobile=2
    Entäs tolla linkillä? Löytyy m.iltasanomat.fi -sivun yläosasta kun painaa "Siirry Ilta-Sanomien täysversioon"

Yleensä mobiilisivujen ylä tai alaosasta löytyy linkki josta saa "normaalin" sivun auki.

Viimeksi muokattu: 17.11.2012
  6. JoniS

JoniS Active member

Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    käyppä poistamassa selaimen välimuisti niin pitäisi taas tulla sivustolle mentäessä kysymys haluatko käyttää mobiilisivua vai täysversiota.

7. KOD0U

KOD0U Member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    13
    Chromessa ainakin pystyy asetuksista valitsemaan kohdan 'request desktop site'. Kyseinen valinta pitää kuitenkin tehdä aina selaimen käynnistäessä, sen takia suosin muita selaimia. Esim. Dolphin Browser toimii puhelimessa erittäin hyvin ja siinä saa valittua User agentiksi desktopin, androidin tai vaikkapa iphonen. Ja valinta jää voimaan :))

8. Datanen

Datanen Guest

Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Itse testasin juuri Opera Mobile selaimella ja Iltasanomien sivu latautui ihan normaalisti oikeaan kokoonsa kun olin laittanut sen asetuksista työpöytätilan käyttöön.

Jaa tämä sivu