Pari tuntia on nyt vierähtänyt kun selailin Afterdawnia ja ei vaan löydy! Kaksi päivää on menny kun konvertoin SHREK leffan dubbauksineen puhelimelle. Huh. PROBLEEMA1: Yritän siirtää omalta DVD:ltä (Simpsons-episodeja) pojan Creative ZENiin, kronkeli peli; AVI/wmv ja 320*240 ja <1Gb tiedostokoko. Tarvitsen myös tekstityksen mukaan (ja ne ovat pienikokoisia!) Käytössä on - DVD Shrink (jolla otan 1 episodin+tekstitys) - IMG Burn (jolla teen siitä ISOn) - Auto Gordian Knot (jolla teen siitä yhden AVI-tiedoston) - ja sit joko Super@/Media Coder/VioConverter jolla kutistan alle 1Gb ja sopivan 320*240 (tai jotain sinne päin) kokoon - Lisäksi mulla on ALLtoAVI ohjelma apuna Probleema2: Koko illan (lasten-)leffoissa haluaisin lopputuloksen dubattuna suomeksi ja siellä on sama ongelma (itse asiassa dubbaus toimii pienissä laitteissa hyvin, teksitys on niin pientä!). En siis tartte mitään extroja, pelkkä leffa ja tekstitys riittää. DNA-mainosta soveltaen AIKA MONIMUTKAISTA. Olenko tehnyt tarpeettomia mutkia? Tällainenkin ohje löyty mutta se vaan edellyttäisi lisää asennuksia!!! http://www.afterdawn.com/guides/archive/convert_any_video_file_to_3gp_for_mobile_phones.cfm SUMMA SUMMARUM: Tarvitsisin siis eri DVD/ISO/ifo-vob/avi tilanteesta tekstityksellä varustetun AVI (tai wmv?) tiedoston jota vielä viilataan joko ZENille tai puhelimeen sopivaksi. Olisko jollain tästä kokemuksia ja hieman lyhempi kaava kuin minulla???? T Ville PS Varmaan kaikki huomasivat että ohjelmani ovat niitä ilmaisia...
Sori, kommentoin vielä itseäni... ZEN on mainio mp3 soittopeli mutta kumman vähän siihen on löytynyt valmiita (muita kuin kaupallisia) konverttereitä. Ipodit ja PS2 sun muut kyllä löytyy. Ja tuo Vio todella kääntää useille puhelmille ja pienlaitteille videot. Löysin yhden hyvän (tosi toimivan tuntuinen) konvertterin, AVS Video to GO 2.2 jossa on ZEN suoraan valintana ja ainakin se tyhmien interface oli helppo käyttää. MUTTA sekään ei tuntunut tietävän että ZEN ei hyväksy 1GB suurempia video-faileja. Mikä on vähän hassua kun ko masiina omaa 16GB muistin jo sisäänrakennettuna!! Jos tässä ei mitään viiesasten kiveä löydy muunteluun ja supisteluun niin voi olla että ostan lisenssin tuohon edellämainittuun. Ville