1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

miten saan 250gb kovon toimimaan xboxissa??

Viestiketju Alkuperäinen Xbox -osiossa. Ketjun avasi BitLoop 30.03.2006.

  1. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    juu eli menin ostamaan samsungin 250gb kovon ja tökkäsin xboxiin ja käynnistin eilen tekemälläni levyllä sen.. noh formatoin niin näyttää että kovo on jotain 130gb vai oliko 127tjsp.. ja sitten on jotain muutamia 800mb osiota siellä.

    niin miten hemmetissä saan sen nyt tunnistumaan kunnolla? :D

    tdubelin ohjeissa luki jotain että xboxtool ohjelmalla muuttelee sitä biossia niin että alkaa tunnistamaan.

    mutta eihän siellä uudella kovolla ole mitään himputin biossia ;P
    ainoastaan D:asemalla näkyy bios mutta sehän on ilmeisesti juuri tuo xboxin dvd-asema jossa se bios on..

    noh kokeilin myös niin että tein kokonaan uuden buuttilevyn johon laitoin sellaisen biossin jota olin muutellut mutta aivan sama homma ei tunnista sitä.

    Tdubelin ohjeiden mukaan pitäisi F asemasta tulla noin 130gb kokoinen ja loput kovosta mennä G osioon.

    mutta nyt jos katsoo settingseistä niin lukee näin:

    Free Space on C: 524.189.969
    Free Space on E: 5.118.738.432
    Free Space on F: 129.403.191.296
    Free Space on G: 0
    Free Space on X: 786.300.928
    Free Space on Y: 786.300.928
    Free Space on Z: 786.300.928

    eli ne jotka tietää mikä ihme nyt avuksi niin mieluusti kirjoittaisitte tänne vähän omin sanoin selitettyinä ohjetta :) eikä mitään linkkiä taas jonnekkin tdubelin sivuille koska ne on aika epäselviä välillä lukea :/
     
  2.  
  3. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    en tajua mikä voisi mennä vikaan.. evox.iniäkin olen muokkaillut vaikka kuinka mutta ei auta..

    tuossa näkyy ne kaikki mitä evox.inin sisällä lukee http://www.geocities.com/arto84kinnunen/evox.txt katsokaa te jotka tiedätte näistä enemmän ja sanokaa onko siellä jotain väärin? :)

    tuossa myös toinen evox jota koetin.. http://www.geocities.com/arto84kinnunen/osa2.txt tuolla näkyy kuitenkin asetuksissa jo se että biossin versio on EvoX D.6ef aiemmalla evox.inillä luki vaan unknow.. eli neuvoja nyt OMIN SANOIN KIRJOITETTUJA eikä mitään tdubelin linkkejä koska mielestäni olen kaikki oikein tehnyt! :)
     
    Viimeksi muokattu: 30.03.2006
  4. rouda

    rouda Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2005
    Viestejä:
    193
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  5. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    enkö minä äsken juuri sanonut että olen noiden ohjeiden mukaan kaikki tehnyt? ja ettei tarvii tulla laittamaan vaan pelkkää linkkiä vaan itse omin sanoin kirjoitettuja neuvoja.. katso vaikka tuo evox.ini niin eikö ole kaikki muka oikein tuossa? :=)
     
  6. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    omituista kun kaikki muu näyttää toimivan ihan oikein mutta G aseman kohdalla on 0 kokona :/

    eli kaikenjärjen mukaan minun pitää juuri tuota bios tiedostoa muokata xbtoolilla joka sitten poltetaan levylle?

    eli klikkasin ruksin kohtaan LBA48 Support And Default Partition Table Options. ja valitsin Partition 6 Takes Up To 137GB/Partition 7 Takes Rest.

    sen jälkeen tallensin ja poltin levyn mutta silti ei mitään G osiota saa tehtyä tuonne kovolle..

    olenkohan mahdollisesti polttanut levyn oikein koska levyllä on tiedostot default.xbe sekä evox.ini ja noiden lisäksi backup niminen kansio jonka sisällä on tiedostot: Bios, Disk, Eeprom, HDDkey sekä HDDinfo. levy kyllä toimii ihan hyvin mutta pitäisikö noiden tiedostojen olla esim kaikkien samassa kansiossa vai miten?


    edit: mietin myös sellaista vaihtoehtoa että jos tuossa bios tiedoston tekemisessä on nyt joku virhe sattunut koska olin valitsevanani myös sen merkkivalon värin punaiseksi ja tallensin ja poltin levyn ja buuttasin mutta merkkivalon väri on edelleen se sama vihreä.. eli mikähän tuossa mahdollisesti on mennyt pieleen?
     
    Viimeksi muokattu: 30.03.2006
  7. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    En oikein ymmärrä miksi ylipäätään haluat G -osion käyttöön, mutta kun itsepintaisesti niin haluat, niin lue annetut ohjeet sen mukaan.

    Niissä kun on aivan selvästi suomeksi ohjeet, miten G osio huomioidaan.
     
  8. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    hmm.. no tdubelin ohjeissahan sanottiin että on muutama vaihtoehto miten sen ison kovon saa toimimaan.. että ensin 130gb f osiolla ja loput G.

    toki jos jotenkin saisin kaikki pelkästään f osiolle niin olisi hieno juttu.. mutta todellakin katso vaikka nuo evox.ini tiedostot niin missä muka menee jokin vikaan? en tajua enää ollenkaan :)

    myös sen bios tiedoston kanssa on ongelmia että miksiköhän vaikka muokkasin sitä xbtoolsilla ja sitten tein uuden buuttilevyn jossa se bios oli siellä backup kansiossa niin silti ei tunnista kuin sen 130gb kokoiseksi sen kovon
     
  9. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Olethan ottanut huomioon, että biossisi ei ehkä tue LBA48:ta?

    Ja sen verta, että mitä sillä biossilla siellä levyllä tehdään?
    Eikös se sinne modille laiteta ensin ja vasta sitten aletaan ihmettelemään?
     
    Viimeksi muokattu: 30.03.2006
  10. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no kai se tukee kun on EvoX D6.0 BIOS ja XBtool-ohjelman tiedoissa lukee että tukee mm. bioseja: Xecuter2 4981, Xecuter2 4979, EvoX M7 ja EvoX D.6

    ja sieltä alaalta voi kerta vielä valita sen LBA48 Support jnejne jutun niinkuin aiemmassa viestissä kerroin..

    joku hyvin mystinen vika tässä nyt on.. jos jollain sattuisi olemaan toimiva bios ja evox.ini tiedosto tallesssa tietokoneellaan niin olisi erittäin hieno juttu jos voisit sen lähettää :)

    muuten tarvitsen tänne vaan mahdollisimman paljon apuja että saisin itse nämä toimimaan..
     
  11. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niin, laitoithan sen biossin myöskin modille?

    Uskoisin arvanneeni, että sinulla on joku DuoX2, jossa käyttelet alkuperäistä biossia. Etkä tajua, että se biossi pitä flashia myöskin siihen modiin.
     
  12. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    hmmh.. minä en näistä kyllä juuri mitään tiedä. eli ostin joku aika sitten käytetyn xbox jossa oli 40gb kovo asennettuna.

    no se heppu jolta ostin sanoi että piirinä tässä on matrix ja biossina evolutionx.

    eli sanotko tarkasti mitä laitan ja minne kun tunnut näistä aika paljon enemmän tietävän =) tdupelin sivun ohjeiden mukaan en oikein paremmin muuten enää osaa säätää :(

    eli jos vaan jaksat niin kerrotko vähän että mitä asennan mistä ja mihin ja miksi ja mistä ladataan :p

    edit: niin ja tosiaan sen biossin vaan laitoin sille buuttilevylle millä avulla xbox käynnistetään.. en ole laittanut mihinkään muualle mitään
     
    Viimeksi muokattu: 30.03.2006
  13. mcmopo

    mcmopo Active member

    Liittynyt:
    01.07.2003
    Viestejä:
    1,507
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    68
    Eli tuo evolutionX ei ole biossi vaan dashboard. En ole juurikaan kätellyt tuota modia, mutta valmistajan sivulta saa varmana ohjeet miten flashata uusi biossi tuolle modbiirille.

    EDIT: typo
     
    Viimeksi muokattu: 30.03.2006
  14. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    juu, no pitää koettaa tutkia.. silti jos joku tietää vastaukset niin voi laittaa ne tänne

    sehän tuossa vaan on kun ei ole minkäänlaista tarkempaa tietoa mikä ihmeen modpiiri tuossa on tai minkälaisen biossin siihen laitetaan ja miten enkä tiedä mistä nuo asiat voi edes tarkistaa.. ainoastaan sen tiedän että on matrix

    hitto että pitää olla tuollainenkin asia niin monimutkainen. ps2:sessa riitti kun laittoi verkkoadapteri ja siihen kovon kiinni :p ei tarvinut säätää mitään

     
    Viimeksi muokattu: 30.03.2006
  15. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  16. Shadown

    Shadown Active member

    Liittynyt:
    29.04.2004
    Viestejä:
    1,860
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  17. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kiitos :) nyt sain latailtua aika paljon tuolta noita evolutionx biosseja mutta käykö että lisäät minut vaikka mesengeriin niin kävisi helpommin tämä kysely ja vastailu?

    laitan msn osoitteen privaviestillä.

    edit: yeah! nyt olen muka sitten bannattu tuonne koska en ole muka sääntöjä noudattanut.. mitähän sääntöä muka rikoin kun latasin muutaman biossin ja sammutin ircin ja kun käynnistin uudestaan niin ja koetin yhdistää flashfxp:llä niin olin bannattu.. noh olkoot koko kiintolevyn asennus kun on näin vaikeaa kerta :) pistän tuon kovon tietokoneeseen niin onpahan 600gigaa sitten kovotilaa :D

    tuossa xboxissa pidän tuon 40gb kovon
     
    Viimeksi muokattu: 30.03.2006
  18. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    eli homma viimein ratkesi shadown avustuksella =) iso kiitos että jaksoi mesengerissä yksityiskohtaisesti neuvoa ja tehdä buuttilevyjä jne..

    eihän nämä asiat loppujenlopuksi varmaankaan niin kamalan monimutkaisia ole mutta kyllä ne näin alkuunsa aika vaikeilta vaikuttaa :p
     
    Viimeksi muokattu: 30.03.2006
  19. porkka666

    porkka666 Member

    Liittynyt:
    25.04.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve, mitenköhän sitten lopulta sait aseman toimimaan? Itsellä on sama ongelma, modpiiri Duox2, itse asennettu, varmasti LBA48 tuki löytyy tilassa 6 (F -asemalle kaikki). Olen samoja ohjeita seurannut ja aina vain tilaa on tuo 137GB vaikka miten formatoin.

    Ja käytössä Samsungin 160GB levy. Eli jos voisitte ystävällisesti kertoa miten saitte toimimaan, kiitos :)
     
  20. BitLoop

    BitLoop Regular member

    Liittynyt:
    13.03.2005
    Viestejä:
    713
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    hmmh..no minä en oikeastaan enää tarkkoja ohjeita muista kun shadown teki 90% töistä ^^ eli hankki jostain modpiirin biossin päivitykseen tarvittavat tiedostot ja sitten teki siitä imagen jonka poltin levylle ja flashasin biossin uusiksi =) koska se vanha ei tukenut kuin 137gb asti kovoja =) päivityksen jälkeen vaan formatoin normaalisti kovon ja tunnisti heti 250gigasena sen :p

    eli saa shadown laittaa parempia ohjeita tänne kunhan kerkiää
     
  21. porkka666

    porkka666 Member

    Liittynyt:
    25.04.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nojoo itseasiassa sain sen juuri toimimaan .. ongelma oli siinä että oletin EVToolin näyttävän avatun biosin ominaisuudet, ja olin sitten olettanut että bios imagessa on tuo LBA48 tuki päällä. Tein sitten varmuuden vuoksi vielä niin että muutin sen option ja tallensin uuteen tiedostoon, flashasin tämän ja formatoin uudestaan niin johan se toimi.

    Eli vaikka tuolla avaa jonkun biosin ja se näyttää siltä että olisi LBA48 tuki päällä, niin eipä se näköjään ollut jostain syystä. Kiitoksia kuitenkin :)
     

Jaa tämä sivu