1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Miten saa "Odottaa synkronointia" tilan pois?

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi MazaH 13.01.2020.

  1. MazaH

    MazaH Member

    Liittynyt:
    12.02.2006
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Otin käyttöön uuden PC:n, jossa on Windows 10. Otin One Drive synkronoinnin käyttöön asennusvaiheessa, mutta kaikki vanhasta koneesta siirretty tavara ei mahtunut sinne. Otin One Driven pois käytöstä, mutta nyt tiedostohallinnassa näkyy joidenkin kansioiden kohdalla 2 nuolta ja merkintä "Sykronointi odottaa". En saa merkintöjä mitenkään häviämään.

    OneDrive symbolia ei näy alapalkissa eli se on pois päältä.

    Mitenkähän tilanteen saisi korjattua? Mitähän tapahtuu, jos poistan One Driven kokonaan koneesta?
     
  2.  
  3. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    4,448
    Kiitokset:
    834
    Pisteet:
    123
    Aukaise se uudestaan ja käy niitä asetuksia läpi ja ota tarvitaessa pois rasteja muistakin ruuduista kuin käynnistys.
    Löydät sen käynnistävalikosta.
    Alla lisää ohjeita synkronoinnin pois päältä ottamiseksi.
    https://www.tenforums.com/tutorials...pc-folder-backup-protection-windows-10-a.html

    Jos kokeilet poistoa, niin alta saat ladattua sen uudestaan jos tarvitset.
    https://support.office.com/en-us/ar...35e-bf28-4e24b95e5fc0?ui=en-US&rs=en-US&ad=US

    Kaikki onedriveen tallennetut tiedostot löytyy sen jälkeenkin selaimella osoitteessa.
    https://onedrive.live.com/about/fi-fi/signin/
     
    Viimeksi muokattu: 13.01.2020
  4. MazaH

    MazaH Member

    Liittynyt:
    12.02.2006
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos ohjeesta. Laitoin sykronoinnin päälle uudestaan ja sitten pois. Silloin kävi niin, että kaikki Tiedostot hakemistossa oleva tavara hävisi ko. hakemistosta ja näkyy kansiona "Missä tiedostono ovat". Kun sen avaa, niin siellä on kaikki tallessa. Lisäksi näkyy kansio "One drive" ja sen kohdalla punainen ruksi. Samoja rukseja näkyy monessa kansiossa ja tiedostossa. Nämä ovat ilmeisesti niitä, joita ei alunperin saatu vietyä One Driveen. Jotenkin tätä tilannetta ei saa nollattua ilman radikaaleja toimenpiteitä. Ehkä deletoin kaikki tiedosto ja sen jälkeen otan One Driven kokonaan pois. Ja sitten lataan tiedostot uudelleen.
     
  5. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    4,448
    Kiitokset:
    834
    Pisteet:
    123
    Mitä lueskelin, niin ne punaiset ruksit tarkoittaisi sitä, että niitä ruksin omaavia tiedostoja ei voisi syystä tai toisesta synkronoida.
    https://support.office.com/en-ie/ar...ons-mean-11143026-8000-44f8-aaa9-67c985aa49b3

    https://support.microsoft.com/en-us/contact/virtual-agent/?partnerId=office&flowId=office-content&userInput=run the onedrive troubleshooter virtual agent

    Tarkista, että niissä tiedostoissa ei ole mitään mikä estäisi niiden synkronoinnin.
    Jos ei ole, sen jälkeen voit testata häviääkö ne merkit niistä kansioista tyhjentämällä hieman onedrivea ja sitten kokeilet siirtää yhden kansion jossa noita merkkejä on sisällön onedriveen ja katsoa häviääkö kansiosta ylimääräiset merkinnät.

    Tai sitten voit myös kokeilla kopioida niiden kansioiden sisällön uusiin kansioihin vaikka työpöydälle, sen jälkeen poistat ne vanhat kansiot ja sitten siirrät kopioidut takaisin alkuperäiseen sijaintiin.

    Myös onderiven poistoa ja uudelleen asennusta voi kokeilla ja katsoa vaikuttaako se.
     
  6. MazaH

    MazaH Member

    Liittynyt:
    12.02.2006
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos ohjeista. Poistin One Driven koneesta ja myös kaikki kopioimani tiedostot. Sen jälkeen kopioin tiedostot varmistuksilta uudelleen ja kaikki on ok. Enkä kirjautunut koneeseen millään Microsoft tunnareilla vaan "paikallisilla tunnuksilla".
     

Jaa tämä sivu