MITEN PURETAAN SALASANA???

Viestiketju Mac -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi jaakko532 02.12.2008.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. jaakko532

jaakko532 Guest

eli on sillanen ongelma, että en pääse omalle koneelle ku tietokone asetti ite salasanan XD. nii miten purkaa sen??
    (minun kone)-.- TARTTISIN APUA...

2.  
  3. TornadoFI

TornadoFI Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  4. tubbana

tubbana Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    mistä "löysit"?

5. Dwnldz_5

Dwnldz_5 Active member

Kiitokset:
    14
    Pisteet:
    68
    siis tämän on pakko olla joku vitsi. Vaikken omista Macia niin tiedän silti että yksikään tietokone ei tee itse salasanoja jotka estäisi koneen käytön. Vie "koneesi" löytötavaratoimistoon niin oikea omistaja saa avata sen. Tai tarkista koneen pohja, siellä saattaa olla yhteystiedot.

Edit: typo.

Viimeksi muokattu: 11.02.2009
  6. Make100

Make100 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Veikkaan että avaaja on ottanut yhden liikaa ja laittanut passun itse, mitä ei sitten muista millään enää seuraavana aamuna, sellaisiakin tilanteita on nähty.

7. Dirtymind

Dirtymind Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse asiassa minulle kävi äsken samoin. buuttasin päivitysten jälkeen koneen ja kappas pyysi salasanaa vaikka en ole sellaista laittanut...
    Aamulla kone aukssi viellä ihan normaalisti eli ei kysellyt turhia.
    Tämä kylläkin tapahtui wintoosalla

Viimeksi muokattu: 11.03.2009
  8. afterwin

afterwin Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mac konetta on tullut niin vähän käytettyä että kovin varmasti en sen kohdalla väitä että se ei voi asettaa salasanaa itsenäisesti ilman käyttäjän toimia. Windowsista on sitten kyllä jo selvästi enemmän kokemusta eikä missään yhteydessä ole tullut vastaan tilannetta jossa windows olisi asettanut salasanan ilman käyttäjän toimia.

9. koW4Rlock

koW4Rlock Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En tiedä miten hyvin Linukan ja Macin komennot mennöö yksiin. Linukassa saa kadonneen salasanan vaihdettua "vikasietotilassa" komennolla
    Koodi:
    passwd
    Mielestäni se on ihan normaali nyky UNIX komento jonka pittäs toimia..

10. maukku92

maukku92 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Buuttaa kone sen mukana tulleilta asennuslevyiltä ja asentajan valikosta "Salasanan Palautus" tms.

11. Make_72

Make_72 Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    kyllä kone voi laittaa salasana kyselyn,esim windows kun muutat verkko asetuksien lisäasetuksista ,en nyt tähän hätään muista mitä,mut se on monella tullu kun on ollu netti poikki niin ne on meny säätelee sinne niin sit onkin kone kyselly salasanaa,mutta ikinään kone ei laita sinne mitään salasanaa itestään,jos et ole asettanu salasanaa ja se kysyy niin jätä se rivi tyhjäksi eli älä kirjota siihen salasanan paikalle mitään,sillon pääset sinne sisään,jos et pääse niin sillon olet itse asettanu sen salsanan tai se kone ei ole sun omasi :)

12. Dirtymind

Dirtymind Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla ei ollu laitettuna missään mitään salasanaa, mutta kyllä se vaan kovasti sitä välillä kyseli, mutta kun buuttas uudestaan niin ei enää kysysynyt.
    Winukan uudelleen asennus korjasi asian, joten luulenpa että edellisellä asennus kerralla olin evottanu jotain...

13. suurimies

suurimies Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pakko ihailla kuinka kypsää ja rakentavaa keskustelua täällä on..

Itellä ei oo macciä mutta tuttu unohti oman saliksen ja ongelma ratkesi sillä että syöttää vaan jatkuvalla syötöllä väärää sinne niin kone luovuttaa jonku ajan päästä ja antaa sun pistää uuden saliksen :D .. (aika tyhmää sinänsä)

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu