Miten paljon eroa näillä läppäreillä?

Viestiketju Uutta kannettavaa ostamassa -osiossa. Ketjun avasi Parssi 02.04.2013.

1. Parssi

Parssi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei.

Tarkoituksena olisi uusi läppäri ostaa ja olen katsellut tuota Acer V5-mallia, josta on useampi versio. Nyt olen kaksi Veevitosta rajannut ja meinannut näiden välillä valita, mutta en oikein tiedä miten nämä eroavat prossun ja näyttiksen osalta.

Molemmat näyttävät olevan muuten samoja spekseiltään vaan eri prossut ja näyttikset. Kummassa noissa on paremmat? Toinen on 30 euroa kalliimpi, joten hintaero ei ole iso vaan tärkeintä olisi tietää kumpi on parempi.

Monissa tuon hintaluokan koneissa on näyttiksenä Intel HD Graphics 4000 joka ilmeisesti integroitu. Onko se noita kahta parempi vai onko erillinen aina automaattisesti parempi?

Koneessa eniten viehättää sen ohut muotoilu ja keveys, minkä takia sitä olisi helppo kantaa mukana ja liikkeessä kokeillessa myös iso kosketuslevy miellytti. En toisia yhtä sulavia läppäreitä tuohon hintaluokkaan tiedä vaan jos sellaisia on tiedossa niin voi ehdottaa jos vaikka olisi parempia.

2.  
  3. Gereti

Gereti Senior member

Kiitokset:
    426
    Pisteet:
    163
    Ottasin tuon vikan,eli tämän mielummin http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=19651&compartmentId=20152&categoryId=31156
    jos pitää noista kahdesta valita, koska parempi radeon 7600 sarjan näyttis,
    E:ja tuo on integroituna prossuun yleensä kun kyseessä on AMD APU (prosessori jossa yhdistyy keskisarjan näyttis+keskisarjan prosessori,)
    E: ja väittäisin että tuo amd:n prossu on parempi kuin tuo intelin dualcore,muistaakseni on kyseessä neliydin prossu...

Viimeksi muokattu: 03.04.2013
  4. Parssi

Parssi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Okei kääntynen sitten tuon NetAnttilassa myytävän puoleen. En itse ainakaan samaa mallia samoilla komponenteilla löytänyt halvemmalla mistään.

Ennen ostopäätöstä olisi tietysti mukava kuulla onko samankaltaisia kevyitä ja ohuita läppäreitä samassa hintaluokassa myös muita ja luonnollisesti vähintään yhtä hyvillä spekseillä kuin nuo.
    Itse en ole löytänyt enkä sen puoleen oikein osaa etsiäkään kun en tiedä juuri, missä kaikkialla läppäreitä myydään muuta kuin nämä isommat ja tunnetuimmat liikkeet.

5. Prjanik

Prjanik Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuolla on hyvä katsaus markkinoilla olevista läppäreistä. Ei tilaisuutta käydä näpelöimässä, mutta saat hyvän kuvan siitä, mitä kulloinkin on tarjolla.

http://www.kannettavatietokone.fi/

Jaa tämä sivu