Miten nauhoittaa hauppauge wintv-go2 kortilla i-can digiboxista?

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi Joni15 16.04.2004.

  1. Joni15

    Joni15 Member

    Liittynyt:
    16.04.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Samuli taisi kirjoittaa tämän jutun jotain pari kuukautta sitten mutta hän kirjoitti puolestani ja haluisin tietää hieman tarkemmin ne ohjeet mitä pitää tehdä?

    Samuli: onnistuuko digikanavien nauhoitus koneelle ilman digitv korttia? tv-korttina on wintv hauppauge go-2

    Viimeksi vastaus oli että jos on digiboxi mutta haluisin tietää mitkä johdot pitäisi olla kiinni tv kortissa ja yms.

    Kiitos avustanne.
     
  2.  
  3. Joni15

    Joni15 Member

    Liittynyt:
    16.04.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olkaa kiltit, vastatkaa

    Olisi kiva kaapata f1 lähetyksiä :)
     
  4. Rawman

    Rawman Regular member

    Liittynyt:
    20.02.2004
    Viestejä:
    278
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    No mun hauppauge wintv go-kortilla digiboxin kautta onnistuu kaapata laittamalla digiboxin antennikaapeli suoraan korttiin kiinni.

    Nykyiset digiboxit on tietääkseni sellaisia, että kuvan saa ainoastaan yhteen vastaanottimeen kerrallaan. Tarkoittaa siis sitä, että on turha haaveilla formulan katsomisesta samalla kun kaappaat kuvaa, paitsi jos omistat kaksi digiboxia...
     
  5. Joni15

    Joni15 Member

    Liittynyt:
    16.04.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siis sieltä digiboxin tv outista tv kortin anteeni liitäntään vai s videeon?

    Ja pitääkö se kaapeli olla juuri se musta digiboxin kanssa tullut johto?

    Jos niin on niin tarvisin varmaan 10m pitkän johdon tai sit joutuisin siirtämään digiboxin lähemmäksi konetta.
     
    Viimeksi muokattu: 17.04.2004
  6. Rawman

    Rawman Regular member

    Liittynyt:
    20.02.2004
    Viestejä:
    278
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    Ihan vaan antenni liitäntään kun sen laitat, niin pitäis toimia. Ja pidempää kaapelia myydään metritavarana, käyt ostamassa ihan tavallista antenni kaapelia... ei tarvi olla boxin mukana tullut kaapeli.
     
  7. Joni15

    Joni15 Member

    Liittynyt:
    16.04.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Haluaisin vielä tietää että siis digiboxin tv outista?

    Minulla on anteeni kaapeli joka menee minun telkkariini jossa on anteeninjakaja ja josta se menee minun tv korttini anteeniliitäntään.

    Ja pitäisikö ne digiboxin kanavat tulla ihan normaalilla anteeni vai kaapeli haulla?

    Ja saako scartti silti olla kiinni siinä digiboxin viereisessä telkkarissa ja silti näkyä minun koneessani vai miten on?

    Saattaako se anteeninjakaja estää kanavien näkymisen jos kertaa yhessä telkarissa pitäisi vain näkyä digikanavat kerralla?
     
  8. Rawman

    Rawman Regular member

    Liittynyt:
    20.02.2004
    Viestejä:
    278
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    Kyllä vaan, digiboxin tv-outista, samasta mistä sen antennikaapelin telkkuunkin laitat.

    No tuohan taas riippuu siitä, oletko ostanut kotiisi t tai c boxin. Kanavathan ei ole vastaanottimessa, vaan boxissa...


    Scartti voi olla telkussa kiinni...

    En ole ihan varma tuosta kahden vastaanottimen tekniikasta, mutta kuitenkin; jos pitää kahta vastaanotinta päällä yhtäaikaisesti digiboxin perässä, niin ainakin toisen ja luultavasti molempien kuvat häiriintyy. Kai se digitaali signaali jotenkin ohjautuu oikein vain yhteen vastaanottimeen????
     
  9. Tuff

    Tuff Active member

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    3,621
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    homma onnistuu näin.. ainakin mulla näkyy digiboxi 2x töllöstä ja pc:stä ja lisäksi digilähetystä voi nauhoittaa videoilla..

    digibox scart-> video1 antenni out-> 2xtv, video sekä Pc tv-kortti.

    eli.. digiboxilta menee scartilla videoihin, sit videoiden antenni out liittimestä haaroitettu normaalilla antenni piuhalla televisioille ja Pc:n tavalliselle tv-kortille.
    noin näkyy digikanava kaikissa.
    tietenkin vain se kanava mikä on digiboxissa päällä ja kaikki analoogiset kanavat.

    ja pc:ltä menee noihin ekoihin videoihin näytönohjaimen TV-outista s-video piuha niin näkyy PC:n leffatkin kaikista töllöistä ja voi vaikka videoilla nauhoittaa sen.

    mutta tässäkin se että digiboxi/pc näkyy kerrallaan riippuen mikä AUX-kanava ekoissa videoissa päällä.

    tulipas romaani kirjoitettua.. =)
     
  10. Rawman

    Rawman Regular member

    Liittynyt:
    20.02.2004
    Viestejä:
    278
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

    Saatatpa olla oikeassa [NGN]TUFF, paitsi että kun en omista videoita niin on vähän vaikea kokeilla toimivuutta... Olen koittanut suoraan digiboxista jakaa antennikaapelin ja ainakin sillä systeemillä kuva on huonompi kahdella vastaanottimella katsottuna, ellei peräti kokonaan poissa toisesta vastaanottimesta.
    Mutta niinkuin sanoin, en epäile systeemisi toimivuutta, ihmettelen vaan sitä piuhojen määrää... ;)
     
  11. Joni15

    Joni15 Member

    Liittynyt:
    16.04.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sori vaan mutta eipä löyny sitä digikanavaa haulla :)

    Se digikanava kyl näkyy siinä olohuoneen digiboxin viereises telkkaris video kanavalt ext1.


    Vähän kyllä epäilen että niitä kanavia ei näy ilman toista scarttia :(

    Ainaki niin jälleenmyyjä sanoi että ainoastaa yhessä telkkarissa voi näkyä digikanavat mutta enpä sit tiedä.
     

Jaa tämä sivu