Eli olen kuullut mp3-levyistä mihin mahtuisi paljon enemmän kappaleita kuin tavalliseen. En ole oikein käsittäny koko juttua eli pitääkö mp3-levy ostaa erikseen?Miten niitä poltetaan,millä ohjelmilla? Kiitos jo etukäteen vastauksista jos niitä tulee.
mp3 levy on ihan tavallinen cd-levy mille poltetaan kappaleet mp3 muodossa. CD soittimesi pitää tukea mp3 toistoa jotta voisit kuunnella niitä sillä. Esim. Nerolla valitset vain data-cd:n ja poltat sinne mp3 mitä haluat kuunnella.
mp3:set pitää ensiin pakkata lähdemateriallista esm musikki-cd:stä ennenkö ne voi poltaa cd-levylle .
Ja jos haluaa kappaleet tiettyyn järjestykseen levylle, niin kannattaa nimen eteen liittää numerot esim. 01, 02, 03 jne...
ja totuushan on että vaikka polttaisit Nerolla audio CD jolloin Nero muutta MP3->audio CD muotoon niin niitä mahtuu enemmän kuin tavallisesti=)
torngark, öö häh? Eikös audio-cd:t polteta edelleen minuuttien mukaan? 80min levylle tosiaan mahtuu vain se 80-minuuttia. Eli kappaleiden pituuksista riippuu, ei ämpeekolmosista?
Kyllä mun mielestä ainaki audio cd:t poltetaan minuuttien mukaan! aivan sama missä formaatissa tiedostot on, kun vaan pituus minuutteina ja sekuntteina ratkaisee..
Niin joo myönnän oli hieman sekavaa=) eli kun mp3 om pakattu ja vaikka ne muutetaan takaisin audio cd tuntemaan muotoon on kappale alkuperäiseen verrattuna pienempi elikkä jos lataa don huonojen levyn netistä ja polttaa niin levylle mahtuu vielä varmaan 10 biisiä enemmän sitä ajoin takaa (riippuen tietenkin MP3 pakkaajasta)
No jos vaan mahdollista niin meni vielä sekavammaksi, ei se mistään pakkaajasta tai mistään muustakaan ole kiinni, kyllä ne aina audio-cd:nä poltettaessa vie saman tilan, ja siihen ei vaikuta mikään muu kuin levyn/biisien pituus.
meinaatko että kun esim 128kbps tai 192kbps tehty MP3 biisi muutetaan Neron kanssa Audio cd muotoon molempien koko on sama kuin biisin alkuperäinen koko alkuperäisellä Cd:llä?
ööh.. Eihän tässä olekkaan kysymys koosta, vaan pituudesta minuutteina ja sekunteina: 80 min CD:lle menee 80 minuuttia musiikkia audio-cd:nä, vaikka sitä ensin pakkaisi mitenkä.. Eihän niiden biisien [bold]kesto minuutteina[/bold] sillä pakkaamisella mihinkään muutu. Tuo taas johtuu siittä ettei Don Huonot ole saanut raavittua kasaan niitä biisejä sille levylle tarpeeksi. Eli sillä alkuperäisellä levyllä ei ole musiikkia kuin esim. 60 minuuttia.. (ja ei, tämä ei ollut kannanotto Don Huonojen musiikillisiin lahjoihin liittyen, vaikka tässä tapauksessa mielestäni voikin käyttää termiä "raapia kasaan".. )
Joo mutta jos sitä ei pidä polttaa audio-dc:nä niin minä sitten? Mulla on tässä koneella tämmönen easy cd creator 4.Siinä on CD Copier , Audio CD ja Data CD.
Tietääkseni 80min audio cd:lle mahtuu vain 80min musaa,mutta jos ostat cd-romin jossa on 800mb tilaa niin silloin mp3:sia mahtuu enemmän.Varma en ole,mutta kaverini on saanut jolleen cd:lle ainakin 100 biisiä.Korjatkaa virheeni jos olen väärässä.