Miten: Saada parempi tehokkuus läppäriin? Mitä sisäistä pitäisi vaihtaa että saisisin läppäriini parempaa suorituskykyä? Mistä: Löytyisi läppärille näytönohjaimia ja mistä hyvä "Tutoriaali" sen vaihtamiselle Tietoja koneestani: Valmistaja: Packard Bell Malli: EasyNote TS11HR Järjestelmämuistin kokonaismäärä: 6,00 Gt RAM-muistia Järjestelmälaji: 64-bittinen käyttöjärjestelmä Suoritinytimien määrä: 2 Näyttösovittimen tyyppi: Intel(R) HD Graphics Family Käytettävissä oleva grafiikkamuisti yhteensä: 1760 Mt -Varattu grafiikkamuisti: 128 Mt -Varattu järjestelmämuisti: 0 Mt -Jaettu järjestelmämuisti: 1632 Mt Ensisijaisen näytön tarkkuus: 1366x768 DirectX-versio: DirectX 10 Kiitos avusta etukäteen
Aikalailla jos haluaa läppärin tehokkaammaksi, on ostettava tehokkaampi läppäri. Yhteensopivuudet noissa on aika heikolla pohjalla ja oikeastaan muistin lisääminen on ainoa järkevä vaihtoehto koittaa saada konetta nopeammaksi. Koska koneessasi on jo 6Gt muistia, ei sekään hyödytä mitään. Läppäreissä on näytönohjainpiiri kiinni emossa joten sen vaihtaminen ei tule onnistumaan.
On aika turhaa on ostaa uusi läppäri uuden läppärin jälkeen Mutta olen lukenut jotain foorumi juttuja että ns. tehokkaita näytöohjaimia on myöskin läppäreille jossa se on mahdollisuus irroittaa
Totta tuo, mutta en tuosta maininnut koska mahdollisuudet on yleensä noissa parin tonnin peliläppäreissä (en tiedä onko enää niissäkään) ja ymmärtäähän kai jos läppärin nimi on EasyNote, se ei mikään Hi-Tech peliläppäri varmasti ole. Niinpä. Siksi pitäisi tarkkaan miettiä ennen läppärin ostoa, mitä siltä vaaditaan.
Mutta ostin pienellä budjectilla läppärin... Mutta tämä on tavallaan hyvä pyörittämään Source engine pelejä
ihan Bumbbina vedän: Tein kauheat Googletukset ja sain tietoon mikä Emolevy on ja tällästä... Socket G2 on emolevyni ja siihen löyty kaikki ne, jotka sopii läppäriini. Nyt vaan pitää miettiä ja etsiä mistä näytönohjain ja mistä tietää, mikä sopii tähän, kun nyt löysin jo tiedot CPU yhteensopivuudesta. Aijon nyt hankkia läppäriini 2.4GHz suorittimen (ehkä jos nyt ei olisi niin hintava) ja harkitsen joskus näytöohjainta
Kun siinä koneessa on integroitu näytönohjain(Intel HD Graphics 3000) et tuota pysty vaihtamaan. Suorittimen vaihtamisella et tuohon koneeseen saa merkittävää tehonlisäystä peleihin, koska näytönohjain on se tärkein komponentti pelaamisen kannalta. Itse pelaan vastaavalla näytönohjaimella ihan hyvin(Civ 5, COH, Xcom, Deus Ex: HR). Kannattaa mieluummin tutustua siihen miten saat parhaimmat FPS:t irti peleistä muuttamalla pelin asetuksia.
Oikein olet kuullut. Joillakin valmistajilla on high-end-läppäreissään näyttis erillisellä vaihdettavalla kortilla, ATI:n tai Nvidian. Mutta sun läppärissä näkyy olevan Intelin piirillä oleva näyttis, joten se on taatusti integroitu emolle.
Itse olen pystynyt ainaskin pelaamaan tällä kaikkea Source pelejä 35-60 fps:llä. Mutta HoN vaan on aina pysynyt 35fps:ssä kokoajan vaikka mitä on tehnyt. Mutta aijon ainaksin vaihtaa suorittimen tässä lähi aikoina. Kiitos avusta ja tiedosta!