mistä tiedän minkälaisen prosessorin tarvin? emolevystä ei tietoa eikä väylästä muuta prosessori on 1,5giganen pentium 4.
lataa EVEREST asenna ja käynnistä se. avautuu winkkarin resurssienhallintaa muistuttava näkymä ja siitä vasemmalta valitse emolevy ja sen alavalikosta suoritin. Sitten siihen oikealle pääikkunaan ilmestyy kaikenlaista settiä niin siellä on kolmantena (ainakin minulla) otsikko fyysistä tietoa jossa ensimmäisenä lukee pakkaustyyppi ja se numerosarja mikä siinä on, on sen kannan "merkki" (käytännössä varmaan että kuinka monta piikkiä prossussa on) esimerkiksi minulla on P4 noin 3w vanha ja se on 478 kantainen ja everestissä lukee "478 pin uPGA" ja tosta uPGA merkinnästä tuskin tarvii välittää se riittää että tuo numerosarja on oikee ja se käy sun emoon. tolla everestillä näkee kaikkee muutakin hyödyllistä joten kannattaa tutkia kaikkee mahollista mitä liittyis esim siihen jos uutta prossua oot ostamassa. EDIT* toivottavasti nyt oon oikeilla jäljillä... on jo kohtalaisen myöhä ja pelannu koko päivän melkein niin ei oikeen jaksa miettiä tota sun kysymystä ihan kaikilta kanteilta
Ja jotta ei tarvi asennella turhia softia niin imuroit CPU-Z:n tästä: http://www.cpuid.com/download/cpu-z-139.zip Ja melko 50/50 taitaa olla 478 ja 423 kannan välillä. Ite veikkaan jopa 423 kantaa koska noita 1.5GHz 478 prosuja ei tainnut hirveesti tulla markkinoille. Mutta katsotaan.