Mitä tv tukee

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi Tupsukka 22.05.2002.

1. Tupsukka

Tupsukka Guest

Minulla on DVD-soitin ja telkkari, joiden välissä on DVD-soittimen mukana tullut johto. Olen ollut tyytyväinen. Nyt kuitenkin joku älypää tuli sanomaan että hanki RGB-, tai vähintääkin s-video-piuha. No semmonen sitten. Mutta mites saan selville tukekoo tv:ni näitä hienoja kirjainlyhenteitä. TV on aika vanha ja Philips-merkkinen (sain selville edellisistä keskusteluista että se ei ole hyvä asia :)) Ohjekirjan selasin läpi löytämättä vastautta. Eli mistä tiedän, mitä tv:ni tukee ja muutenkin asian tiimoilta, jos joku viittis mulle vastata, vaikka linkin kera, sillä asia kiinnostaa, mutten ymmärrä siitä mitään....

2.  
  3. pate-72

pate-72 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    S-videolle on yleensä omakanava.Omassani (sony)on sekä scartin kautta kulkevalle ja etupanelista (s-video liitin) kulkevalle omat kanavat. (jollei manuaalista löydy et tukee, nii unohda s-video)

4. Khauron

Khauron Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Scart RGB-piuha olisi paras vaihtoehto kuvan ja äänen kannalta, mutta TV:n tarvitsee tukea sitä. Se selviää juuri joko ohjekirjasta tai sitten scartin vieressä voi lukea RGB. Olen myös nähnyt semmoisen logon, joka tarkoittaa RGB:tä. Siinä on alaspäin kaartuva puoliympyrä ja alla jotain pisteitä. En ole aivan varma, mutta suurin piirtein...
    Ets ohjekirjasta tai data sheeteistä josko siellä lukisi scartin kohdalla jotain RGB:stä.

5. Tupsukka

Tupsukka Guest

eipä taida mun telkkari tukea kumpaakaan formaattia tukea, kun ei missään mitään mainita. No tässä pitäs kuitenkin uus telkkari hankkii, joten täytyy varmistaa että kyseiset liitännät uudesta löytyvät....

6. Timo

Timo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eikos scart ole yksi heikoimmista liitannoista vielakin? Rimpula liitanta ja suojaukset...

Mutta onko euro-vehkeissa vielakaan pelkkia RGB tai Y/PB/PR input/outputteja? Eli etta saisi kuvan suoraan kolmella piuhalla DVD->TV?

S-Video liitin nayttaa PS2 (hiiri/nappis) liitannalta. Mun vanhassa telkussa ei manuaali sita maininnut, mutta liitanta oli telkun etureunassa kylla. Melkein kaikissa DVD-soittimissa on S-Video lahto.

Aantahan ei scartin kautta edes kannata ajatella... vaan kuidulla/koaksilla DVD:n ja vahvistimen valille.

Jaa tämä sivu