1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mitä tarkoittaa...

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi mia73 15.08.2006.

  1. mia73

    mia73 Member

    Liittynyt:
    14.08.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tallentavan digiboxin:n myynti-ilmoituksessa sanotaan näin:

    "Voit katsoa eri kanavaa mitä tallennat (saman kanavanipun sisällä)"

    Mitä tuo "saman kanavanipun sisällä" tarkoittaa?
     
  2.  
  3. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    http://www.digitv.fi/sivu.asp?path=1;2999

    Esim.
    Kanavanippu A:
    YLE TV1, YLE TV2, FST, YLE24, YLE Teema, radiokanavat Ylen Klassinen,YLE Radio Peili, YLEQ, YLE FSR+, YLE Mondo ja YLE Radio Extrem

    Jos tallenat TVI.tä voit samaan aikaa katsoa vaikka YLE Teemaa.
     
    Viimeksi muokattu: 15.08.2006
  4. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    kanava nippu on palvelun tarjoojan ohjelma sisältö

    kun suomessa Kaapeli \ Digi boxista näkyy myös ulkomaan kanavia ainakin mun kaapeliverkossa oleva digi boxi löysi 211 eri kanavaa joista vain 24 kanavaa on suomesta

    esim yle 1,yle 2, mtv 3 , nelonen , subtv ovat muistaakseni samssa nipussa sitten muute samallaila nipuissa

    tota en kyllä ymmärrä miks noi siinä lukee kyllä ainakin mun digi boxista voi katsoa mitä kanavaa huvittaa ja nauhoittaa mitä haluan samaan aikaan

    olen nauhoittanut ulkomaista kanavaa cartoon networkiltä X-men evoluution samalla kuin katoin suomen subtv jotka ovat ihan eri kanava nippu

    esim X-men evoluution tulee tiistaisin samaan aikaan kun X-file eli X-men 22:00->24:00 cartoon network ja X-file 22:00->23:00 Subtv mulla ainakin toimii

    mutta noi kauppiaiden puheet ja mainokset on yleensä ihan hanurista ainakin mitä mun posti luukusta tulee sisään gigantilla
     
  5. mia73

    mia73 Member

    Liittynyt:
    14.08.2006
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuo "Voit katsoa eri kanavaa mitä tallennat (saman kanavanipun sisällä)" on vain joissakin halvemmissa (esim. MEDION MDC2220) digiboxeissa...?!?!
     
  6. ballantin

    ballantin Regular member

    Liittynyt:
    10.01.2005
    Viestejä:
    171
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikä ole. Ainoastaan YLE:llä on oma nippunsa (A-nippu), B- ja C-nipuissa toimivat toimiluvan varaiset kaupalliset toimijat.[/quote]
    Eikä ole. Kuten sanottu, YLE:llä on oma nippunsa, MTV3, Nelonen, SubTV, MTV3+, ja Nelonen Plus ovat B-nipussa ja C-nipusta löytyy mm. Canal+ -kanavat, Urheilukanava ja The Voice.
    ???
    Yhden virittimen bokseilla ei tietenkään voi katsoa muuta kuin samalla taajudella (=samassa nipussa) lähetettävää kanavaa. Kahden virittimen bokseilla voi yhtäaikaa tallentaa mitä tahansa kahta kanavaa ja katsoa kolmatta, joka on samassa nipussa jomman kumman tallennettavan kanavan kanssa.
    Ehkäpä "sun digi boksissa" on kaksi viritintä, kaikkien digibokseissa ei ole.
    Tai sitten et vain ymmärrä niitä, tai ehkäpä ne on kirjoitettu samanlaisella äidinkielellä kuin itse kirjoitat.
     
    Viimeksi muokattu: 15.08.2006
  7. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    suomessa Yli tusina maksutonta kanavaa

    DigiTV:n kanavatarjonta on erittäin kattava. Maksuttomia kanavia on yli tusina, ja niiden lisäksi voit halutessasi hankkia maksullisia tv-palveluita. Kanavatarjonta on hieman erilainen eri puolilla Suomea.

    Kanavanippu A:
    YLE TV1, YLE TV2, FST, YLE24, YLE Teema, radiokanavat Ylen Klassinen,YLE Radio Peili, YLEQ, YLE FSR+, YLE Mondo ja YLE Radio Extrem

    Kanavanippu B:
    MTV3, MTV3+ (osittain maksullinen), Subtv, Nelonen, Nelonen Plus

    Kanavanippu C:
    CANAL+ Finland, CANAL+FILM1, CANAL+FILM2, CANAL+Sport, Disney Channel, Urheilukanava, The Voice, Digiviihde,

    http://www.digitv.fi/sivu.asp?path=1;2999

    no otin ton sitten oikeilta sivuilta [bold]vaikka tää mun lausahdus ei ollut fakta tietoa[/bold] -> esim yle 1,yle 2, mtv 3 , nelonen , subtv ovat muistaakseni <-

    jos sieltä ei ohjelmia tule niin miks sitä sitten kutsutaan hä niin kerro viisampa

    minä ainakin katson mtv 3 ohjelma tarjontaa eli tv ohjelmaa

    eli sä väität että Gigantin kodin kone myyjän sana on aina oikeassa ja ÄÖ ei liiti mitenkään mun kirjoitus taitoon hyvä sulle että olet

     
  8. ballantin

    ballantin Regular member

    Liittynyt:
    10.01.2005
    Viestejä:
    171
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kanavanippu eli Multipleksi eli MUX on digitaalisen lähetysjärjestelmän signaali, jolla ohjelmakanavat lähetetään katsojalle yhtenä nippuna. Tällainen nippu sisältää useita ohjelmia ja palveluja, kaiken niihin liittyvän kuva- ja äänimateriaalin sekä oheispalvelujen datan.
     
  9. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Suurimmat siitokset selventävistä vastauksista

    ite en ole digi boxien expertti tietäjä vaikka muuten koti teatterista tiedän aika paljon pc:eestä jonkin verran digi boxi hakusessa mutta osaan kyllä käyttää hyvin niitä

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]en ole vielä bitti nörtti tuskin tulen olemaan mulle riitää että osaan käyttää kaikki laitteita jota omistan
     
    Viimeksi muokattu: 16.08.2006

Jaa tämä sivu