Mitä ohjelmia koneen tietoturvan turvaamiseksi?

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi Mikzqu 30.04.2009.

1. Mikzqu

Mikzqu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen pahoillani jos tämä aihe on jo miljoonannen kerran saman toistoa, mutta yritetään nyt kuitenkin.

Oma kannettavani, jolla juuri nytkin kirjoittelen ei ole tällä hetkellä tiettyjen tapahtumien jälkeen sen kummempaa tietoturvaohjelmia.
    Ainut ohjelma on tällä hetkellä uusin F-Secure, jota en kyllä poista ihan helpolla. :p
    Kaipaan siis neuvoja ja ohjeita, mitä ohjelmia minun tulisi ladata/asentaa koneelle tietoturvan turvaamiseksi. Eli mahdollisesti hyviä ja luotettavia ohjelmia haittaohjelmien poistoon ja koneen suorituskyvyn turvaamiseksi mahdollisimman pitkäksi aikaa.

Kiitos kaikille, jotka jaksavat uhrata aikaansa vastauksen tekoon. :)

2.  
  3. kisum10

kisum10 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kannattaa vaihtaa toi F-secure johonki kevyempään, esim. Avast! Mutta jos sen on ostettu versio niin en tiedä sitten. Toiseksi voisit laittaa taustalle pyöriin SpywareBlasterin, ei vie muistia ollenkaan eikä näy prosesseissa. Käynnistyy automaattisesti windowsin käynnistyessä. Sitten windowsin palomuuri pois ja tilalle joku Comodo firewall pro?
    Älä laita kuitenkaan kahta palomuuria yhtäaikaa päälle.

4. Joensuu

Joensuu Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    Avast 4.8 on paras ilmaissofta, rautamuuri joko modeemilla/ emolla on paras vaihtoehto se on aina päällä.Windows Live OneCare on tehokas verkossa tapahtuva skannaus Easy Leaner ja C Leaner riittää liikaa niitä koneelle ei pidä asennella ne sotkee vaan toisiaan.

5. Peku92

Peku92 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ehdottomasti avira koska se on kevyempi ja yhtä helppokäyttöinen kuin avast. Ei tosin ole suomenkielinen mutta torjuu ainakin mun mielipiteen mukaan paremmin kuin avast kun on vuoden kokemus kummastakin. Palomuurin kans voit ottaa lisäturvaks spywareblasterin joku keskittyy vain torjumaan koneellesi yrittäviä ohjelmia. Sitten scanneriks suosittelisin a-squared freetä. Näillä eväillä ite menen! :D

6. Micc_o

Micc_o Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä sillä F-Securella luulisi pärjäävän niin kauan kuin sitä lisenssiaikaa on, sitte voi lataa jonku ilmaisen(Esim. Avast tai Avira)ellei maksullisissa halua pysyä. Malwarebytes Anti-Malware on hyvä skannaus ohjelma joka löytää örkit. Se pitää muistaa vaa aina päivittää ennen skannia.http://www.malwarebytes.org/mbam.php . Ja edellä mainitulla Ccleanerilla voi aina välillä ajella koneelta pois turhia tiedostoja. Peruskäyttäjän luulisi noilla pärjäävän(ainakin itse olen pärjännyt vallanmainiosti).

Jaa tämä sivu