Terve kaikille,olen suunnitellut ostavani pikkuhiljaa uutta konetta,kokoan palasista,ja näytönohjain olisi tällainen nimihirviö,kuin club 3D R9550 SE hintaan 65€ mielipiteitä: Kannattaako ostaa,onko hyvä,vai huono hinta-laatu suhde? Soveltuuko pelaamiseen,videoiden katseluun,ym. Kiitos Kaikille,jotka vastaavat.
Älä osta tuota SE-versiota tuosta, se on huononnettu versio Radeon 9550-näyttiksestä, osta mielummin se perusversio ilman mitään liitteitä perässä. Mitä pelejä aiot pelata? Kun itse Radeon 9550:kään ei sovellu kaikkein uusimpiin peleihin, mutta jos tingit grafiikan laadusta, niin kyllä se sitten voi mennä, tuohon hintaan voit kyllä löytää Radeon 9600-sarjalaisia, perus, pro tai XT-versioita, ne ovat parempia pelaamiseen. Yksi hyvä paikka on katsastaa Huuto.net, sieltä varsinkin voi irrota halvalla hyviäkin näyttiksiä. Onko sinulla jo tiedossa muuta tuosta koneen kokoonpanosta, prosessoria jne?
jos tuota konetta pikkuhiljaa kasailet niin jätä vaikka näyttis viimeiseksi ostoksi niin saatat saada ihan suhthyvän kun hinnat laskevat, paitsi tietenkin siinä on se oravanpyörä. Itse en henk. kohtasesti ostaisi tuota kun on se 9600 parempi, mutta tuo 9550 oli kyllä "helposti" (minkä luokittelee helpoksi) modattavissa (en ole varma oliko juuri tuo malli)
Ittelläni on laatikossa geforce 4 mx 440 128 MB ja sen hinta nykyään on jotain 40 egee. Mahtaako tämä club 3D R9550 SE olla hirveästi tehokkaampi kuin geforce 4 mx 440? Epäilen vahvasti että ei juurikaan parempi, koska ei tuolla geforcella todellakaan pelata uusia pelejä. Itse ostin omaan koneeseen Club 3d geforce 6600 GT 128 MB, maksoi noin 140 egeä. Suosittelen tuota
kyllähän tuo 6600gt on hyvä, mutta pitää ottaa muutkin osat huomioon. Millainen prossu koneeseen tulee, minkä verran muistia ym.
Kiitos kaikille vastauksista. Koneen kokoonpano olisi seuraavanlainen: prossu: AMD Sempron 2800+ /64 emolevy: Asus k8v-X SE 40 gigan kiintolevy 256 megatavua muistia + tuo yllämainitsemani näyttis. Kehuvat vielä,että tuo näyttis on vähän nopeampi,kuin Radeon 9660 SE malli. Erot lienevät kuitenkin lähinnä marginaalisia.
Muistia 512 megatavua olis suositeltavaa. Sit näyttikseks 9600 (Pro) Entäs millaisia pelejä olet aikomassa tolla koneella pelata?
sinuna ostaisin gigan muistia. Oma kokoonpanoni, jonka ostin juuri: amd athlon 3200+ nforce 4 emolevy 1024 MB 3d club geforce 6600 128 MB pci-e eli tossa tärkeimmät tiedot Ja pelit pyörii hyvin.
kyllä tolla koneella pelailee, mutta muista että grafiikoilta on turha odottaa mitään ihmeellistä. itse panostaisin vielä pari kymppiä lisää ja ostaisin tämän: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/24936 tai tämän: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/33186 noi on aika selvästi parempia, tukevat uusia grafiikkatekniikoita ja eivät juurikaan enempää maksa. noi on fyysisesti samoja kortteja, ja tosta halvemmasta saa bios päivityksellä samanlaisen kun toi kalliimpi on.
tossa LE mallissa joka maksaa 82€, niin ei olekkaan mitään muuta eroa kun kellotaajuuksissa; ne on helppo nostaa itse.
edit edellisiin. eli LUULEN että onkin olemassa myös 6600LE core agp:lle - tai ainakin pci-e nv43LE core on olemassa, agp:stä en tiedä - mutta jos on, niin olen myös aika varma että siihen voi flashata 6600 biossin. eli siis edelleen Suosittelen 6600LE ohjainta, joka maksaa 82€, on Asuksen valmistama ja 128mb muistilla.
Saatan ostaa sen 6600LE ohjaimen,niin,jos se on AGP versio,tai muuteb käy köpelösti,sillä emolevyssä ei muistaakseni ole PCI-E liitäntää,joten jos ostaisin PCI-E liitäntäisen näytönohjaimen,voisin korkeintaan heittää sillä vesilintua päähän.
Tai olla yhtä viisas kuin joku oli tässä ollut ja leikannut sitä korttia sopivamman muotoiseksi... (en ehdota kokeilemaan...)
Heh,että leikellä korttia sopivamman muotoiseksi. mitenköhän toimisi leikkelym jälkeen? Todennäköisesti ei ollenkaan. Jospa nyt harjottelen leikkelemistä sillä,että yritän leikata wanhan 3dfx:n agp kortin mahtumaan PCI väylään. kortti löytyy,ja tällähetkellä se on romukopassa.