Mitä IP-osoitteesta voidaan lukea?

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi miriami 24.04.2009.

1. miriami

miriami Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen jostain lukenut, että IP-osoitteen perusteella voidaan jäljittää koneen käyttäjä tai ainakin sijainti summittaisesti/kaupunki/kaupunginosa...?

Kuinka tämä on mahdollista? Ilmeisesti vain jos osoite on kiinteä eikä vaihtuva. Mitä IP osoitteen numerot tarkoittavat ja kuinka niitä voi tulkita?

2.  
  3. BlasterX

BlasterX Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jos tiedät henkilön X ip-osoitteen, voit sillä selvittää missä kaupungissa henkilö x asuu. Ei ole väliä onko kyseessä staattinen/kiinteä vai dynaaminen/vaihtuva - kaupungin saa silti selville ja palveluntarjoajan tietty.

Ja jos henkilö x sattuu pyörittämään koneellaan jotain domainia, vaikkapa www.esimerkki.org, voit saada selvitettyä myös kelle domain on rekisteröity (nimen).

Selventäköön joku muu lisää, en ole varma miten tuo itse prosedyyri menee (todennäköisesti melko yksinkertaisesti kuitenkin :).

4. miriami

miriami Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vai niin, no tuskin se mitään salaista tietoa on, joten selittäköön joku ken tietää.... Lähinnä mua kiinnostaisi mistä kaupungeista omilla kotisivuillani on käyty,,, Ainakin joku on käynyt Amerikasta.

5. mymyller

mymyller Guest

Ainakin tracert komentoon kannattaa tutustua..

6. questo

questo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  7. BlasterX

BlasterX Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  8. questo

questo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mullekkin tarjoaa helsinkiä. Johtuu varmaan siitä että verkkopalvelun tarjoajalla on palvelin tuolla.

Jaa tämä sivu