On varmaan vääräs osiossa mut... Eli tarviis saada digiboxin ja pc:n välil usb johto matka on noin 8m. Miten mahdan tämän ratkaista olen kuullu et yli 5m. johto ei toimi ellei laita jotai aktiivi johtoo..?!? Jos sais apua et onko näin pitkä (8m) johto mahdollista rakentaa /toimiiko ja mistä lähtisin tälläistä etsimään /tilailemaan.. Nöyrät kiitokset kaikille auttaneille..
Mulla on vedetty pc:n ja videotykin väliin 10m s-video piuha ilman mitään ongelmia tai häiriöitä, mutta en tiedä onko tilanne eri sitten tuon digiboksin ja pc:n välille vedettynä, luulisi että ei. Verkkokaupasta löytyy 15 metriin saakka noita s-video piuhoja, 15m ja 10m maksavat 9€.
Taisi olla kyse usb piuhasta. Ite en kyllä löytänyt googlettamalla yhtään yli 5m usbi kaapelia, uskoisin kyllä että jos itse väsäät, niin se toimii. Kokeile.
Saahan niitä USB-jatkojohtojakin, esim. http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0295030003378 (8,1 EUR). 5 m on tosiaan se virallinen maksimipituus passiivisella johdolla, hubin tai aktiivisen johdon ( http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0295030012072 ) kanssa voi sitten ihan speksienkin mukaista pituutta kasvattaa. Edit: En ole USB-johdon kohdalla kysellyt, mutta ainakin muita johtoja (VGA, RJ45) esim. jopa tuo Bulldog kyllä onnistui teettämään pitkälti mittojen ja vaatimusten mukaan, kun töihin niitä joskus ostelin. Luulisi jonkun hyvin palvelevan liikkeen hoitavan homman helposti. Partco (www.partco.fi) myy "genre changereita", esim. naaras A - naaras B, hintaan 2,40 + alv + pk, joilla jatkamisen voi hoitaa kahdella tavallisellakin johdolla. Tuo Buldogin passiivijohto maksaa siellä näköjään 2,90 + alv + pk. Hubi 9 EUR, tosin kuvan perusteella hyvin lyhyellä johdolla. Tele-Tarvike Järvinen tai Suomen Huoltopalvelu voisivat myös olla liikkeitä, joista tuollaista tavaraa voisi kysellä - tilaus on sitten tosin tehtävä jonkun yrityksen kautta.
Virallinen raja on 5m. Mut nonamet valmistaa 10m pihoja. Itellä on toisessa koneessa toiminu ongelmitta.