Terve ongelmani on seuraavanlainen... Mun vanhassa koneessa se liitin (vihreä) mihin työnnetään normi 3.5mm plugi vai mikä se oli, no se johko mikä lähtee kajareille tai vahvistimelle niin on menny sillain rikki et sieltä ei tuu ääntä ku yhdestä kaiuttimesta, ja kun johto liikuttelee, siis ihan siitä juuresta mihin se liitin työnnetään, niin kuuluu kahdesta, mutta joutuupi pitämään kädellä koko ajan jos haluaa että kahdesta kajarista tulee ääntä. Uuden piuhan kävin ostamassa, kun luulin aluksi että johto mennyt jostain poikki, mutta ei. Niin että mistä saisin sellasen ihan perus äänikortin, siinä ei tarvitse olla 5.1 tai 7.1 lähtöjä. kunhan on se reikä mihin saan ton mun piuhan kiinni?? Koneena on Fujitsu Siemens Scaleo 600. en nyt ulkoon muista että mitä kaikkia paikkoja siellä on, mutta jos joku fiksu osaisi mulle jotain tavallista äänikorttia suositella???
Halvalla saat jostain paikallisesta tietokoneen osia myyvästä myymälästä, eivät ole hinnan kiroissa uutenakaan tuollaiset peruskortit. Tai jos oikein haluat senttiä venyttää, niin esim. joku paikallinen elektroniikkapurkaamo myy käytettyjä ja testattuja äänikortteja yleensä alle 5e hintaan.