http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/alueet.asp?SubA=106&All=1 Koitappas tuolta etsiä muistien hinnat. Siellä on listattu monet muistit ja niiden hinnat mutta merkkiä ei valitettavasti näe. Luulisin että www.beesting.fi on yksi halvimpia paikkoja. EDIT: Samasta paikasta saat myös prosessorin halvalla nii ei tuu postikulujakaan paljoa.
Kannattaa vertailla noita hintoja aina toimitus tavan ja liikkeen paikan mukaan, itse käytän buldoggia koska sen myymälä on tampereella ni säästää postimaksut ku vaan käy hakeen, joten usein mulle halvin vaihtoehto. =)
Mites tämä?:kun tilaan netistä: nouto liikkeestä on halvempi,jos ostan paikanpäältä on kalliimpi (on saman liikkeen "web-shop..)bdog:sta on tullu tilattua äänikortti,ei valittamista ollu ;-)sb live 5.1!..
Varoitus, täysin offtopic Suurin osa halvoista webbikaupoista toimii seuraavalla tavalla: - Webbikaupan varasto on perustettu atk-tukkua vastapäätä. - Sivuilla näytetään tuotteet, joita webbikauppa voi hakea viereisestä tukusta. - Kun asiakas tekee tilauksensa, webbikaupan henkilökunta käy ostamassa tuotteet tukusta päivän hintaan. - Tuote lähetetään asiakkaalle, jos tukussa tavaraa on ollut. Jos tukussa ei ole kyseistä partikkelia, saa asiakas parin päivän kuluttua niin tutun sähköpostiviestin: "Valitettavasti tuote on tilapäisesti loppu". Mitäs siitä vaikka webbikaupan saldo olisi näyttänytkin 100kpl varastossa. Tällä tavalla webbikaupan ei tarvitse varastoida tuotteitaan itse, ja säästyy varastointikustannuksilta. Myöskään varastointitappioita ei ole, kun tuote haetaan tukusta vasta kun asiakas on varmistanut tilauksensa. Ei haittaa jos myydään pienellä katteella, kun ei ole millaisia kulujakaan. Yleensä kaikki muukin vastuu kaupankäynnissä on siirretty muille tahoille (loppukädessä me kuluttajat). Ja oletteko huomanneet, miten usein tuolla mbnetin hintaseurannassa olevia tuotteita ei loppukädessä webbikaupasta yllättäen löydykään. Anteeksi tämä ylenpalttinen vuodatukseni, mutta olen kuolleen väsynyt niihin asiakkaisiin, jotka marssii liikkeeseen webbikaupan sivuilta tulostettu lappu kourassa ja marisevat jos hinta on kalliimpi kuin webbikaupassa (niinkuin se usein väkisin tuppaa olemaan). Lisäksi valitetaan, kun pitää tilata, eikä juuri sillä hetkellä löydy hyllytavarana. Sitten seuraavaksi, kun tuote on asiakkaan mielestä puutteellinen (esim. tulostimesta puuttuva kaapeli, joka ei kuulu pakettiin) alkaa taas uusi marina. Ja yleensä konepakettiin täytyy asentaa esimerkiksi asiakkaan netti-ja sähköpostiasetukset yms. valmiiksi, kun se asiakkaan mielestä kuuluu ehdottomasti samaan hintaan. (Moniko verkkokauppa tekee tämän?) Jotenkin täytyisi saada ihmiset tajuamaan, että palvelualan yrittäjän täytyy saada korvaus tekemästään työstä, eikä voida olettaa että tuotteita voidaan myydä samaan hintaan kuin verkkokaupoissa, jotka ovat mielestäni enemmän teollisuuden kuin palvelualojen yrityksiä.
Kiitos Snapsix.etsin vain halpaa tuotetta ilman"KUSETUSTA"Jne välikäsiä,koska hintaerot samalla tuotteella voi olla paljon.
Lisää offtopikkia: Jeah. Selvennykseksi tuohon vuodatukseeni, että mielestäni verkkokaupat ovat ihan ok niin kauan kun ihmiset pystyvät näkemään eron niiden ja kasvotusten palvelevien atk-liikkeiden välillä. Toimintatapa on erilainen, ja varmuutta ja pitkällisempää käyttöönottoapua mieluilevien asiakkaiden on mielestäni aivan turha edes pyytää tuotetta samoilla hinnoilla kuin verkkokaupat tarjoavat. Se saa atk-myyjän veren helposti kiehumaan. (Kuten voi nähdä Atk-komponenttikaupassa tuota on vaikea uskoa, verkkokauppiaiden ahtaalle ajamat atk-liikkeet on pakotettu pitämään hinnat alhaisella tasolla. En usko että kysytyimpien tuotteiden kohdalla hinnoissa on juuri mitään eroa. (Tietysti jos tavaraa ei ole, sitä voi tarjota ihan miten halpaan hintaan tahansa.) Ainoastaan valtakunnalliseten tietokoneita myyvien kodinkoneketjujen kateprosentit ovat suurempia ja hinnat täten kalliimpia, mutta poikkeus vahvistaa säännön EDIT: Heh, tulipa tässä mieleen eräs agressiivisesti tarjoustuotteensa hinnoitteleva kodinkoneketju, joka tarjosi mustesuihkutulostinta reilun 30€ hintaan. Tulostimessa riitti mustetta vajaaseen pariinkymmeneen tulosteeseen, ja uuden värikasetit maksoivat laitteeseen samassa myymälässä reilut 60€. (Muualla 20-30€) Laillista touhua, mutta liekö kyse reilusta kaupankäynnistä..
Toki.miten se muuten kannattaisikaan.vaikka verotus onkin suomessa korkea jotain rajaa saisi kuitekin törkeällä yli-hinnoittelullakin olla,mistä tavallinen kuluttaja voi tietää.."voinhan mä tän 60€:n kovon myydä sulle 70€:llä)"
Lisäämpä tähän vielä esimerkin.Ostin telewell tw-ia300b kortin hinta 100€ sain sen sitten"asikaspalautus ale 80€"nyt samanen maksaa 60€,hyvinpä hinta putos 2kk:ssa.P***
Aivan. Monet eivät tiedäkään. Useimmat asiakkaat ovat kuitenkin valveutuneita, jos ei muun niin hinnan suhteen. Ei asiakas sen kummemmin voi tietää paljonko hinnoissa on "ilmaa", mutta sama se on kaikissa tuotteissa, ostipa auton tai vaikka elintarvikkeita. Sen voin kuitenkin paljastaa, että katteet eivät tietokoneosissa ole suuria, esimerkiksi kovalevyjen hinnoissa puhutaan ihan muutamista hassuista euroista. EDIT: Tuosta esimerkistäsi. Hintojen halpenemiselle kukaan ei voi mitään, ja tunnetusti atk-alalla hinnanlasku on nopeaa. Itse maksoin 2kk sitten LG:n polttavasta DVD-asemasta 240€, nyt sen saa satasen halvemmalla. Samoin aikoinani (useampi vuosi sitten) ostamani näytönohjaimen hinta putosi kuukaudessa yli 800mk. Mietipä paljonko kauppias tekee tappiota jos on sattunut vaikka kymmenen kappaletta noita hyllyssä majailemaan tuon kyseisen ajan. Näille asioille ei voi mitään, ja ne eivät ole kauppiaiden päätettävissä, eivät yleensä edes tukkurien. Tämänkaltaisista "huonoista" kaupoista ei voi kuin ottaa opikseen, ja hankkia tuotteita, jotka ovat jo elinkaarensa päässä ja joissa hinta on jo tippunut alimmilleen. Tuokin ostamasi Telewell TW-IA300B on jo poistunut markkinoilta ja sen on korvannut uudempi TW-IA300C, jota nyt myydään vajaan 60€ hintaan.
Heh, viisaampi kuin ostat jostain verkkokaupasta. Pelkällä hinnalla kun on hankala lähteä kilpailemaan.
Täytyy tässäkin kehua Verkkokauppa.comin toimintaa. Omalla kohdallani se on toiminut jopa paremmin kuin kehittyneet, ulkomaiset kauppiaat. Käsittääkseni, ja se perustuu kokemukseen, netissä näkyvä tilanne on tosiaikainen. Jos tavaraa on varastossa (ja sitä yleensä on) tilausvahvistus tulee heti. Tuotteen voi sitten noutaa samantien Espoosta. Saksalaiset ja Jenkit toimivat yleensä saamalla tavalla, mutta viime kesänä kun kävin sukuloimassa USAssa yksi tilaus ei onnistunut. Nyt, eilen, tuli ilmoitus, että silloin tarjottua tavaraa olisi viimein tarjolla
Niimpä.pitänee vertailla näiden kesken mitkä tiedän.www.beesting.fi/bdog/pc911/Mikromaja/Verkkokauppa(mbnet).Eestistä?
Verkkokauppa.com tuo myymänsä tavarat pääosin itse maahan, joten se pystyy tarjoamaan tuotteita edulliseen hintaan, kun tavallinen jälleenmyynti/tukkuriketju puuttuu välistä. Tuotteet näkyvät yleensä reaaliajassa, mutta joskus luvattua tuotetta ei ole heilläkään toimittaa. Lisäksi varastosaldoissa näkee joskus, että tuotetta on saksassa, joka oman käsitykseni mukaan merkkaa sitä, että verkkokaupalla on joko välivarasto saksanmaalla tai se ilmoittaa tilanteen saksalaisella tukkurilla. Yhtäkaikki, tavaran toimittaminen kestää tällöin loogisesti pidempään. Suurin osa webbikaupoistahan toimii reilun pelin säännöin, mutta niillä pahimmilla hinnanpolkijoilla joiden nimiä täälläkin on silloin tällöin vilahdellut, on aina jokin ketunhäntä kainalossa.
Yksi omasta mielestä aika paljon asiakkaitaan harhaanjohtava liike on Gigantti. Siellä ATK-rojut on suht kalliita (ja aika moni muukin tavara). Toki siellä on se hintatakuu jos viitsii nähdä vaivaa. Mutta kuinkakohan moni niitä hintoja jaksaa tarkastella ja luottavat Gigantin maineeseen halpana paikkana? Varsinkin kun he lupaavat tuo takuun.
Gigantti on minun mielestänikin vihon viimeinen pulju. Monta kertaa olen siellä käynnyt kun on ollut hyvän tuntuisia tarjouksia. Lähes yhtä usein olen kävellyt ulos ilman ostosta. Tarjoustavara on loppunut. Loppu kama onkin sitten ylihintaista kuten kerroit. Boikotissa toistaiseksi.