pitäisi saada uus näyttö ku 15:nen tuntuu jo et vois ottaa johdoist kiinni jä läsäyttää se muurin kylkeen!!!
ViewSonic P95f+ on varmasti riittävä melkein mihin tahansa käyttöön. Hinta jotain 400 € luokkaa. Kannattaa kuitenkin harkita esim 15" - 17" TFT näyttöä, itse en enään vaihda takaisin kuvaputki näyttöön. Saman hintaluokan 15" TFT näyttö vaihtoehto voisi olla Sony SDM-X52 tai Samsung SyncMaster 152s.
Samsung 959 NF ostin itselleni ja olen tyytyväinen. Päälle 400 euroa jolla saat täysin litteän kuvaputken ja hyvän kuvan. Virkistystaajuus on 120 hertsiä vielä 1600*1200 resoluutiolla joten ongelmia ei tule. Paras näyttö tässä hintaluokassa. Ja tämä on fakta. Etsi mbnetin hintaseurannasta, sieltä näet aina suomen halvimmat näytöt (kaikki tuotteet).
Vertaile hintoja vaikkapa osoitteessa: http://www.mbnet.fi/hintaseuranta Samaisen lehden numerossa 1/03 oli 19" näyttötesti. Siitä jotain osoitteessa: http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2003/01/ Vertailun voitti ViewSonic P95f+, mutta hinta/laatusuhteeltaan paras lienee ollut Samtron96P.
samtron 76E. siinä hinta ja laatu suhde ainakin täsmää... hyvä kuva näppärän "muotoinen", ja halpa. samsungin tehtaan "halpis" malli. käy kurkkaamassa www.samtron.com. hintaa sillä on joitain 170 euroo, about.
Itse katselen tyytyväisenä edessäni olevaa Samsungin SyncMaster 959 NF -näyttöä, kuten Stalingerkin. Kuvanlaatu on erinomainen ja kaikki säädöt voi tehdä kätevästi usb:n kautta.
Samtron 76E on oman ymmärrykseni mukaan 17" näyttö, ei 19". Mutta tuo Samtron 96P lienee sitten se vastaava malli 19 tuumaisissa.
Samsungin SyncMaster 959 NF -näyttöä hankkiessa kannattaa ottaa huomioon, että näyttö käyttää tosi tarkkaa säleikkömaskitekniikkaa jonka haittapuolena on säleikön paikalla pitävät tukilangat. Tukilangat aiheuttavat outoja viivoja näytölle jota ei heti huomaa.
Totta puhut. Niitä viivoja on ainakin itselläni kaksi kappaletta, mutta kuten totesit, niitä ei huomaa muuten kuin etsimällä ja ne eivät häiritse käyttöä.
Paitsi kun ne Trinitronin tukilangat kerran on huomannut, ne häiritsevät ikuisesti... Samsung 959 näyttää maksavan karvan alle 400 EUR ainakin Bulldogissa, kun taas 957 tai Samtron ovat 250 EUR pinnassa. 400 eurolla saa paneelin, jossa kuva-ala on luokkaa 305x230 mm, noissa putkissa luokkaa 350x260mm.