Yhdessä suomalaisen domainin projektissa etsin sellaista nimipalvelinten palvelua, joka olisi halpa mutta silti luotettava. Olen kuullut, että kaikki netissä tarjottavat nimipalevimet eivät olisi erityisen varmoja. Nimipalvelinta tarvitaan projektissa yksinomaan osoitteen siirtoon. Jos tiedät mahdollisesti kyseeseen tulevan/tulevia, niin kerro täällä tai mulle yksityisviestillä. Kiitollinen kaikista vinkeistä.
Itsellä ei kyllä ole maksullisista nimipalvelimista kokemusta, mutta itsellä on kummallakin domainilla käytössä editdns.
Kiitoksia kovasti tiedoista. Tarjonta on maailmalla suuri, mutta vain harvoista kokemuksia. Tuo Osoite.com on listallamme ja todennäköisesti sieltä pyydämme vielä pari lisätietoa. Hyvinkö on pelittänyt? Ulkomaisiin ei oikein viitsisi mennä senkään takia, että sieltä on ilmeisen kirjavia kokemuksia. Mikä ei tarkoita sitä, ettäkö kaikki siellä huonoja olisi, niistä valinta vain on arpapeliä ilman suomalaisia kokemuksia.
Hyviä kokemuksia itselläni ainakin. Nuo negatiiviset näyttävän johtuvan siitä että ensimmäisen vuoden sai halvalla (oliko 10 euroa) ja jatko normaalihintaisena. Se että ihmiset eivät osaa lukea palveluehtoja on ihan oma vika. Palvelun lopettaminen onnistui ihan sähköpostitse ja jälkeenpäin tullut todellakaan mitään "muhkeita perusteettomia laskuja".
cpenter83: Mistähän palvelusta sinulla hyvää olisi sanottavana? Nuo huonot kokemukset, joista olen kuullut, ovat olleet etenkin palvelimien toimimattomuutta, niiden hitautta ja vastaavia aika harmillisia kokemuksia. Ehkä suomalainen vaihtoehto on siinä mielessä hyvä, että yhteys on aina parempi ja puhutaan kuitenkin "samaa kieltä" eli ymmärretään tarkoituksiamme ja makkinoitamme. Tuskinpa ihan selviin huijareihinkaan täällä törmää...