Olen suht maallikko tietokoneasioissa ja törmäsin tässä sellaiseen ongelmaan, että ensiksi näyttöön ilmestyi eri värisiä noin 2 cm pituisia pysty- ja vaakaviivoja. Tämän jälkeen näyttö kävi vilkkumaan ja lopulta ei näkynyt mitään. Päättelin itse ja varmistin muutamalta tutulta, että missä vika voisi olla ja kaikki oli varmoja siitä, että näytönohjain on sanonut itsensä irti. Menin sitten sen koommin tutkimatta asiaa tilaamaan uuden näyttiksen ja näyttö ei silti löydä signaalia. Mikä kannattaisi siis seuraavaksi tsekata?
Tsekkaa se näyttö, voi olla siinäkin ongelma. Jos ei ole siinä niin sitten uusi näytönohjain rikki, poweri rikki tai emo rikki. Ei siihen oikein muuta jää enää.
katso onko uudessa näyttiksessä apu virta johdon paikkaa jos on laita se kiinni kun käynnistät koneen piippaako kone 2 kertaa tai 1 kerran
Miten toi liittyy näyttöön? Olen nähnyt rikkinäisiä näyttöjä ennenkin, kyllä ne on edellämainitun näköisiä. Näyttö on rikki, sen voi testata helposti toisessa koneessa, kotiteatterin kanssa tai ilman mitään, pelkkä virtapiuha kiinni.