En tiennyt minne tämä viesti laittaa nin laitoin sen tänne. Kyselin aikaisemmin ongelmasta kun kone ei sammu. Eli ongelma on sellainen että kun menen Start -> Shut Down... -> Shut Down -> Ok niin kone ei sammu. Kaveri kokeili kotonaan ja sanoi että kone sammuu ihan hyvin ilman mitää ongelmia. Minun kotona kone ei sammu enään ollenkaan vaan se sanoo että please wait shutting down windows ja sen jälkeen jää näkymään hiiri ja tausta kuva ja mitään en voi tehdä. Eli miten saisin vian korjattua. Korjaamossakin se sammui (ja pulitti 30€ prkl). Vastaan kysymyksiin kunhan ehdin. Toivon että kohta kone sammuisi.
Eli sama kone ei sammu sulla mut kun sen vie kaverille tai huoltoon niin sit sammuu. Jos on tollain niin aika ihmeellinen juttu.
Kuulostaa erikoiselta. Oliko kaverilla/huollossa pelkkä keskusyksikkö, eli hiiri, näppis ja näyttö olivat eri yksilöitä? Voisiko joku niistä aiheuttaa tuon? Tai onko kone jossain lähiverkossa kotona ollessaan, mutta muualla kokeiltaessa ei?
Eli kaverille vein pelkän keskusyksikön. Minäkin olen hieman veikannut että joku esim minun Benq FP71G LCD näyttö tekis ton en ole siitä vielä varma.
Aiheen vierestä, mutta: Jos koneessa on vika, eikä korjaamo saa sitä korjattua, niin ei niillä ole mitään oikeutta periä siitä rahaa. Vai väittikö ne siellä suoraan että olet valehtelija ja muuten vaan kanniskelet laitettasi sinne? Jos eivät väittäneet valehtelijaksi, millä ne oikein perustelevat laskutustaan? Osaa jurppia tuollainen, että velotaan asiakkaalta rahaa siitä, että ollaan ammattitaidottomia! En jättäisi asiaa tuohon...
Kai huolto voi toisaalta laskuttaa pelkästä tarkastuksestakin. Ja jos vika johtuukin jostain oheislaitteesta, niin eipä sen löytymättömyys suorastaan huollonkaan vika taida olla? Tietysti oikein asiantunteva huolto voisi keksiäkin syyn, ja syytä löytämätön taas voisi joustaakin laskussaaan. Kolme kymppiä ei tosin ole kovin suuri lasku. Mutta alkuperäiseen asiaan: On minusta kyllä aika erikoista, jos näyttö aiheuttaa tuollaista. Kaverin tavaroilla voisi varmaan nyt kokeilla, minkä oman laitteen poisjättäminen korjaa ongelman.
No aika skeidaa on, ellei huolto osaa edes epäillä mitään oheislaitevikaa. Laskujen kirjoittamiseen ei tarvita edes peruskoulun oppimäärää. Itsekritiikki onkin jo hieman korkeampaa "tiedettä". Money for nothing and chicks for free...