Minkälainen vahvistin, puhelimesta musiikkia vahvistimeen?

Viestiketju Kotiteatterin äänentoisto -osiossa. Ketjun avasi NikoNii 09.02.2012.

1. NikoNii

NikoNii Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ajatus hommata uusi vahvistin, ja aloittelija tarvis vähän opastusta:

Minkälainen laitteisto tarvitaan, jotta voisin soittaa langattomasti kännykältä (E7) musiikkia järjestelmästä? Minkälaista vahvistinta tämä edellyttää, ja minkälaisella "välipalikalla/vastaanottimella" onnistuu? Itse siirto käyttää ilmeisesti bluetoothia..

Hakusessa on kuitenkin ns. hinnat alkaen mallit, joten high-end mallit voi unohtaa. Lähinnä kysymys on, että minkälaisella kokoonpanolla tämä onnistuu.

Kiitos jo etukäteen,

2.  
  3. NikoNii

NikoNii Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noniin, nyt olen yrittänyt tehdä hieman taustatyötä, joten vastaan itse itselleni.

Eli luurista musiikin saa siirrettyä melkein vahvariin kuin vahvariin ilmeisesti esim. tuolla palikalla http://www.verkkokauppa.com/fi/product/13836/dcccf/Logitech-Wireless-Speaker-Adapter-for-Bluetooth Tosin sen verran luin käyttäjien kokemuksia, että äänenlaatu heikkenee melkoisesti.

Tosin tein myös havainnon, että on olemassa aika paljon laitteita, mitkä hakevat musiikin ym. median suoraan tietokoneelta langattomasti, esim. tämä http://www.verkkokauppa.com/fi/product/10895/ckbjc/Logitech-Squeezebox-Touch , tosin tällä ei taida kuitenkaan pystyä soittamaan nokialaisesta sisältöä, eli silti tarvitaan tuo ylhäällä mainittu laite.

Lisää tutkiessani huomasin, että on olemassa ihan kohtuuhintaisia vahvistimia, joissa on tämä "musiikin toisto verkon yli" -toiminto, esim. tässä http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-S6405-5-1-kanavainen-kotiteatterijarjestelma ,eli tämä ominaisuus tekee sitten tuon squeeze-boxin tarpeettomaksi.

Summasummarum, jos haluan järjestelmän, jolla voi soittaa musiikkia sekä kännykästä että tietokoneelta (joka on toisessa huoneessa), tarvitsen siis tuon bluetooth-receiverin ja esim. squeezeboxin tai vahvarin jossa ko. ominaisuus.

-Kumpi on järkevämpi? Olen melko tumpula noissa verkko asioissa, joten mikä systeemi olisi helpoin laittaa pystyyn ja parittaa laitteet?

4. vps358

vps358 Active member

Kiitokset:
    238
    Pisteet:
    93
    Ei oikein kumpikaan...
    Itse pitäisin lähtökohtana NAS:ia, joka toimii musiikin varastona, josta sitten käydään tietokoneella, puhelimella tai "laite X:llä" lähettämässä soittolista tms. vahvarille...
    "Ämpärit" kannattaa sitten jo kättelyssä vaihtaa FLAC- tai johonkin muuhun häviöttömään -muotoon...
    Se bluetooth kannattaa unohtaa sen takia, että siinä se musa pakataan taas häviöllisesti sen siirtotien vajavaisuuksien takia...

Toivottavasti sait "juonesta" kiinni...

T: Vesku

5. jons81

jons81 Regular member

Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    Budjettiratkaisuna NASsin (verkkotallentimen) musiikkivarastona/"soittimena" voi korvat myös vanhalla kännykällä. Ainakin N8 tai N900 toimivat tuossa käytössä erinomaisesti ja kuluttavat parin watin luokkaa sähköä tunnissa eli 24/7 päälläpito ei luulisi olevan ongelma. Verkkoon liitettyinä noilla saa myös tarkistettua sähköpostit, säätiedot jne. Myös valokuvakehyksenä käyttö onnistuu niin ei hameväki valita ylimääräisestä laitteesta hyllyssä..

Jaa tämä sivu